ایسنا نوشت: رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از تحویل 9550 کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد و تاکید کرد: پرونده اسکان موقت در مناطق زلزله زده استان تا پایان دی ماه بسته می‌شود.

رضا خواجه‌ای با اشاره به تحویل 9550 کانکس در مناطق زلزله زده استان تا به امروز گفت: در حال حاضر مشکلی برای تحویل کانکس وجود ندارد و تحویل کانکس‌ها تقریبا به روز شده است.

وی با بیان اینکه تعهد سپاه مبنی بر ساخت و تحویل هشت هزار کانکس به پایان رسیده است، گفت: برآورد صورت گرفته نشان می‌دهد که دو هزار کانکس دیگر نیاز است. این دو هزار مورد برآورد ما است و تقاضایی نداشته‌ایم و امکان دارد مابقی افراد به جای کانکس تمایل به دریافت کمک بلاعوض داشته باشند.

وی افزود: با ادامه این روند و به روز شدن تحویل کانکس پرونده اسکان موقت تا پایان دی ماه در مناطق زلزله زده استان بسته می‌شود.


9000 واحد "آواربرداری" شده‌

وی با اشاره به آوار برداری 9 هزار واحد در مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر 570 دستگاه ماشین آلات آواربرداری در منطقه مستقر است.

خواجه ای تصریح کرد: آواربرداری مرحله‌ای حساس است و باید با دقت بالا انجام شود، زیرا برخی مصالح و نیز برخی وسایل به جای مانده زیر آوار مجددا قابل استفاده هستند.

وی افزود: در حال حاضر 1770 واحد در مناطق زلزله زده پی کنی شده، 233 واحد بتن ریزی صورت گرفته، 28 واحد دیوار چینی انجام شده و شش واحد هم به مرحله نصب سقف رسیده‌ است.

"تعمیر" 6000 واحد مسکونی به پایان رسیده است

خواجه‌ای همچنین از تعمیر شش هزار واحد مسکونی تا به امروز خبر داد و اظهار کرد: 1800 واحد دیگر نیز در دست تعمیر است.

وی در ادامه از معرفی 20 هزار و 500 واحد تعمیری و احداثی به بانک جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: 8500 واحد عقد قرارداد انجام داده‌اند.

خواجه‌ای تصریح کرد: همچنین 10 هزار و 700 واحد تعمیری و احداثی کمک بلاعوض خود را دریافت کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =