مهر نوشت: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: مرغهای تخم گذار ۶۵ برابر بیشتر از مرغ گوشتی آلوده به بیماری آنفولانزا شده اند.

 محمد کشتکار ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجودی که هنوز موردی از انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به انسان گزارش نشده اما دایره گسترش این بیماری آنقدر زیاد است که باید با حساسیت زیاد و مراقبت کامل بهداشتی با طیور و پرندگان برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از ارکان اصلی است که باید به تمام مردم به ویژه کسانی که با طیور بومی سروکار دارند، تعلیم داده شود، اضافه کرد: باید آمادگی کافی برای مقابله با این ویروس وجود داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه مرغ گوشتی کمتر از مرغ تخم گذار آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده است و بیشترین تعداد معدومین هم در مرغ های تخم گذار و رنگی داشتیم.

وی با بیان اینکه مرغ تخم گذار ۶۵ برابر بیشتر از مرغ گوشتی آلوده به این بیماری شده است، افزود: تاکنون هیچ واحد تولید و پرورش مرغ گوشتی مبتلا به این ویروس در استان اصفهان شناسایی نشده است.

کشتکار به وضعیت صادرات و واردات مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت:‌ هیچ نوع واردات مرغ زنده به استان نداشتیم و بالعکس از استان صادرات مرغ زنده صورت گرفته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =