۰ نفر
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

اتومبیل های خودران یک هفته در خیابان های لاس وگاس تردد می کنند و هرکسی می تواند از آنها استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران، به این ترتیب هرکسی که به مرکز کنواسیون لاس وگاس برود و برنامه لیفت را باز کند، می تواند به یکی از 20 مقصد از پیش تعیین شده برود.

شرکت لیفت و شرکت خودروهای خودکار Aptiv یک تیم شده اند و در CES 2018، بزرگترین کنفرانس سالانه فناوری با همکاری هم، خودروهای خودران را به نمایش گذاشتند.

این کار، یک روش هوشمندانه برای آماده کردن مردم برای ایده خودروهای بدون راننده است. اگرچه تکنولوژی واقعی هنوز به سال ها زمان نیاز دارد، اما احتمالا برنامه های سواری و تاکسی یاب ها اولین مکان هایی خواهند بود که مردم می توانند این خودروهای خودران را تجربه کنند.

ما روی صندلی عقب نشستیم تا اینکه خودرو به سمت سیزرز پالاس رفت و برگشت. مسیر بیشتر صاف بود. اما لحظه توقف و حرکت به نظر نگران کننده می آمد.

نوادا یک ثبت نام ویژه برای خودروهای خودکار دارد و اجازه می دهد با برخی محدودیت ها در جاده ها آزمایش شوند. یک قانون این است که همیشه یک راننده «انسانی» آموزش دیده پشت فرمان باشد.

پای راننده باید روی پدال باشد. دستانش در اطراف فرمان باشد. او زمانی که خودرو در حالت خودران تنظیم شده است، اجازه صحبت کردن ندارد. اما با این حال این راننده قطعا توجه بیشتری نسبت به رانندگان معمولی به جاده ها خواهد داشت.

در یک نقطه، این خودروها در تقاطع های شلوغ و زمانی که چراغ راهنمایی تنها زرد است، گیج می شوند. راننده ها در این حالت پا را روی گاز می گذارند و از تقاطع خارج می شوند.

او به راست و چپ می پیچد، تغییر مسیر می دهد و حتی برای جلوگیری از نزدیکی به خودروی جلویی سرعت را کاهش می دهد. در این خودرو یک صفحه نمایش روی کیبورد قرار گرفته که اشیایی که در خیابان وجود دارد را با نقطه نشان می دهد. همچنین مردم و ماشین های دیگر توسط سنسورهایی در خودرو شناسایی می شوند.

9 سنسور تشخیصی مختلف در این خودرو وجود دارد. همچنین 10 سنسور رادار و 2 دوربین در بدنه دستگاه کار شده است.

سرویس های خدمات، همیشه به خودروها و رانندگان آنها وابسته هستند. اما اتومبیل های خودران ممکن است تا حدودی به این مشاغل پایان دهد.

جودی کلمن، رهبر پروژه خودروهای خودران لیفت می گوید: خودروهای بدون راننده، تاثیر مثبتی در جهان خواهند داشت. همچنین حمل و نقل می تواند به فعالیتی «بیشتر اجتماعی» تبدیل شود. یک برنامه می تواند موسیقی، پادکست یا خواندنی مورد علاقه مسافر را پخش کند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =