رییس کانون جایگاه‌داران سوخت می گوید:«اید با مردم شفاف صحبت کنیم که اگر شما در هر لیتر بنزین هزار تومان اضافه می‌دهید، در مقابل در حوزه سلامت هزینه کمتری می‌دهید و رفاه اجتماعی به وجود آمده است و بیمه را ارزان‌قیمت می‌گیرید.»

ناصر رییسی‌فرد رییس کانون جایگاه‌داران سوخت در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین گفت:«ترکیه روی تولید تمرکز کرد؛ آن هم زمانی که ترکیه هیچ تولیدی نداشت. ترکیه حتی کبریت را هم از جای دیگر وارد می‌کرد، اما در حال حاضر در لوازم منزل حرف اول را می‌زند و بهترین برندها در پوشاک برای ترکیه است.»

او ادامه داد:«ما نیز باید همین کار را کنیم. یعنی مابه‌التفاوت قیمت بنزین را در کشاورزی و تولید ببریم و تولید راه بیندازیم. همچنین حوزه خدمات را می‌توانیم توسعه دهیم. با این‌که مابه‌التفاوت قیمت را می‌توانیم به حوزه سلامت و رفاه اجتماعی ببریم؛ برای مثال بیمه را ارزان کنیم. »

رییسی فرد افزود:« باید با مردم شفاف صحبت کنیم که اگر شما در هر لیتر بنزین هزار تومان اضافه می‌دهید، در مقابل در حوزه سلامت  هزینه کمتری می‌دهید و رفاه اجتماعی به وجود آمده است و بیمه را ارزان‌قیمت می‌گیرید. یا این‌که تولید ایجاد شده و جوان بیکار سر کار می‌رود.»

او بیان کرد:«من معتقدم توسعه در جامعه فقط از طریق بخش خصوصی و اقتصاد آزاد هدایت شده به وجود می‌آید. امکان ندارد اقتصاد‌های سوسیالیستی و کمونیستی یا اقتصاد دولتی به جایی برسد، بنابراین توسعه از طریق بخش خصوصی، اقتصاد آزاد و نهاد‌های مردمی امکان‌پذیر است؛ همان چیزی که اکنون در دنیا اتفاق می‌افتد و تمام کشور‌های پیشرفته دنیا از این مسیر رشد می‌کنند. بر این اساس من یکی از موافقان اصلی افزایش قیمت بنزین هستم.»

رییسی فرد عنوان کرد:«روزانه 20 لیتر میلیون فرآورده بنزین قاچاق می‌شود. روزی 20 میلیون لیتر با دلار 4 هزار و 300 تومان را حساب کنید و ببینید چه رقمی می‌شود. بنزین در پاکستان 2 هزار و 500 تومان است و در افغانستان 2 هزار و 200 تومان است.»

 در اینجا متن کامل مصاحبه را می توانید بخوانید.

 

35224

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    20 0
    مردم که بنزین رو نمیخورنش میریزن تو ماشین خوب پس کاری نداره تعرفه ماشین رو بردارید کلا بجاش بنزین با قیمت واقعی بدید
    • طولابي IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      8 0
      موافقم ، در ضمن من بعد برای کارهای کشاورزی و تولید ، مستقیم بودجه بدین و دست تو جیب مردم نکنید و با منت بگین برای خودتون داره هزینه میشه و با این بهونه ها فقط فکر درآمدزایی برای خودتون و جیبتون هستید
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    19 0
    اگه پول اضافه تر بنزین به جیب ملت دوباره برگرده حرفی نیست اما سر از جیب مختلسان درمیاره و این حرامه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    5 0
    چه کسی از افزایش قیمت بنزین حمایت میکنه کسی که از افزایش قیمتش سود میبره ، وچه کسی از استفاده از کارت سوخت در چرخه توضیع مخالفت میکنه کسی که از اجراش زیان میکنه ، این آقا بهتره که از سرمایه گذاری کهدر چرخه توضیع سوخت انجام شده حراست کنه وبقیه امور رو ببه بخش های خودش واگذار کنه ، حداقل استفاده از کارت سوخت کاهش نقل وانتقال فیزیکی پول در دادو ستددر این حوزه است واتصال کارت به کارتهای اعتباری تسهیل در پرداخت رو بدنبال داره
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      0 2
      والبته توزیع ونه توضیع
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    12 0
    هیچ مزیتی نداره. بیخودی توجیه نکنید. اگر قرار بود مزیتی داشته باشه همون چهار سال پیش که قیمت بنزین یک دفعه هفت برابر شد باید تاثیر مثبتش رو میدیدیم.
  • حیدر A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    1 13
    مردم ما کلاً مفتخواری را دوست دارند حالا ترافیک زیاد بشود و الودگی هوا زیاد بشه و یا بیکاری جوانان تشدید بشود برایشان مهم نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    5 0
    هر چه بنزین گرونتر پورسانت توزیع اون هم بیشتره. پس دفاع جنابعالی از افزایش قیمت بنزین منطقی به نظر میرسه. لذا حرفهای آدمهایی مثل جنابعالی در مورد قیمت گذاری بنزین اصلا مورد پذیرش مردم نیست. برو به اونی که بهت گفته این حرف رو بزنی بگو که گوش مردم دراز نیست.
    • نظری IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      4 0
      اونی که بهش گفته دولت نیست که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    5 0
    بجای افزایش قیمت بنزین امثال اینو تو بدوجه اصلاح کنید :در سال ۹۷ هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌شود اما در لایحه ‎بودجه و در ردیف ۱۰۰۱۰۰۵ برای "نظارت بر انتخابات" می‌خواهند به ‎شورای نگهبان ۵۰ میلیارد تومان بودجه بدهند. یعنی دولت برای کاری که انجام نمی‌شود هم پول می‌دهد. دولتها مکانیسمی برای اصلاح ندارند و مرتب در حال تکرار هستند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    6 0
    این آقا مسیول جایگاه داران است و پورسانت جایگاه دار درصدی از قیمت هر لیتر بنزین است بنابراین در صورت دو برابر شدن قیمت بنزین پورسانت جایگاه دار برای همان مقدار سوخت دو برابر می شود مشکل دقیقا همین است که هر کس و هر گروهی دوست دارد مردم را به نفع خود بدوشد اما متاسفانه مردم شعورشان بالاتر از حد تصور اینها رفته است
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    5 0
    به نفع هیچ کس اینکه معلومه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 0
    ۲ مزیت دیگه هم داره. تورم فراگیر برای قشر فقیر و متوسط اختلاس توسط ژن های خوب.