استاندار لرستان گفت: روستاها محل تولید محصولات کشاورزی بوده و برای توسعه اقتصادی،بایستی اشتغال پایدار برای روستاییان فراهم شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در جلسه تبیین راهکارهای عملی اجرای قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سالن جلسات استانداری لرستان، اظهار کرد: جامعه روستایی وضع مطلوبی ندارد و یکی از دلایل آن این است که نتواسته ایم نظام های جدید را که در کشور شکل گرفت را در روستاها شکل دهیم.

به گفته وی نظام بازنشستگی و نظام بانکی در روستاها وجود ندارد و این می تواند دلیلی باشد بر بی میل بودن روستاییان در فعالیت های جامعه و باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان اضافه کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که افراد در روستاها بمانند و در رشد و توسعه آن تلاش کنند و کمتر به جامعه شهری مهاجرت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون جنس شهرها مانند روستاها شده و مشکلات شبیه به هم دارند، گفت: باید جریان سازی اقتصادی را برای اشتغالزایی در روستاها ایجاد کنیم و با پشت میز نشینی نمی توانیم این نظام را برای روستاییان تعریف کنیم.

خادمی ادامه داد: نظام های مشاوره ای در کشور نمی تواند کمکی به توسعه روستاها کند و باید زمینه ای را فراهم آوریم که تولید فکر صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: از ظرفیت های بخشداری ها برای جذب اعتبارات برای روستاییان استفاده شود چراکه روستاییان برای دریافت تسهیلات مشکلاتی دارند که به شهرها مهاجرت و این امر باعث بروز مشکلاتی می شود.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =