ایلنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پارلمان‌های کشورهای اسلامی نسبت به مساله قدس حساس هستند و نسبت به وقایع آن اظهار نظر می‌کنند و پیگیر مشکلات مردم فلسطین هستند.

علی لاریجانی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، به جلسات کمیته‌های مختلف این اجلاسیه در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر و بعد از ماجرایی که آمریکایی‌ها برای قدس به وجود آوردند، خوشبختانه جلساتی با فوریت در کمیته فلسطین این اجلاسیه برگزار شد.

رییس مجلس ابراز امیدواری کرد که در این نشست درباره مسایل تروریسم که برای آرامش کشورها مشکل ایجاد کرده و بحث فلسطین که دغدغه همه کشورهای اسلامی است، ‌همکاری‌های موثری شکل بگیرد که این امر مستلزم این است که این موضوعات در این اتحادیه بحث شود. این اتحادیه بین‌المجالس که سیزدهمین دوره خود را سپری می‌کند، به دنبال ایجاد سازوکاری برای همگرایی و همکاری دوجانبه بین کشورها است و تلاش‌هایی را ایجاد کرد که سعی می‌کنیم در این موارد تمرکز کنیم.

لاریجانی اظهار کرد: بحث حقوق بشر اسلامی در این اتحادیه مطرح شد. کشورهای اسلامی دارای منبع مهم و قوی حقوق بشر اسلامی هستند. همچنین در این اتحادیه درباره حضور زنان در کشورها و مساله خانواده موضوعاتی مطرح شده است که در این راستا کمیته ویژه‌ای به آن اختصاص یافته و خوشبختانه در پارلمان زنان فعال هستند.

رییس مجلس در پایان با بیان اینکه امروزه پارلمان‌ها نسبت به مساله قدس حساس هستند و نسبت به وقایع آن اظهار نظر می‌کنند و پیگیر مشکلات مردم فلسطین هستند، گفت: سعی می‌کنیم اهداف کشورهای اسلامی را به خوبی جلو ببریم. در این اتحادیه و امروز نیازمند همکاری بین کشورهای مسلمان هستیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =