سبک زندگی ماشینی و رخنه سرطان/ بهبود پوشش درمانی بیماران سرطانی استان

صبح امروز دکتر ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در برنامه مثبت دو از شبکه دو سیما که بصورت زنده پخش شد،گفت :قریب دو سال گذشته افتتاح بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی از جمله اقدامات شاخص حوزه درمانی بود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر ساکی افزود: با ماشینی شدن سبک زندگی های امروزی انسان بیشتر از گذشته در خطر بیماریهای سرطانزا قرار دارد که به یاری خداوند در همین راستا در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در بخش جراحی،اشعه درمانی و شیمی درمانی گامهای مثبتی برداشته شد و به لطف بنیاد خیریه سرطان، بخش شیمی درمانی کارآمدی در این بیمارستان افتتاح کردیم که دیگر بیماران سرطانی استان برای درمان آواره دیگر شهرها نمی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به طب سنتی موجب رویکردی به طبیعت می شود که در استان ما هم این دیدگاه خالی از لطف نیست و قطعا گیاهان دارویی می توانند جایگزین بسیار خوبی برای داروهای شیمیایی باشند.

گفتنی ست: در استان لرستان به اندازه پنج کشور اروپایی گیاهان دارویی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: سه کارخانه تولید گیاهان دارویی در استان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند وجهاددانشگاهی نیز در حوزه گیاهان دارویی همکاری و فعالیت خوبی دارد.

دکتر ساکی در خصوص حوزه دندانپزشکی استان نیز بیان داشت: نیروهای دانشکده داندانپزشکی درحال فارغ التحصیلی هستند و رشد بسیار خوبی داشته اند و یک مرکز تخصصی داندانپزشکی با خدمات دولتی درخیابان بعثت نیز افتتاح کردیم. نظارت روی هئیت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد بروجرد نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =