تعامل با مودیان و صیانت از حقوق شهروندان، راهبرد اصلی اداره کل امور مالیاتی استان

مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری، تعامل با مودیان و صیانت از حقوق شهروندان را مهمترین راهبرد اداره کل امور مالیاتی استان دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، کورش بیگدلی با اشاره به نقش مالیات در تثبیت نوسان های اقتصادی، تخصیص بهینه منابع بین بخش های مختلف و کمک به تسریع فرآیند توسعه کشور گفت: بدون شک اتکا به درآمدهای مالیاتی، توسعه و رفاه اجتماعی را در بر خواهد داشت و کشور را از توسل به درآمدهای نفتی برای نیل به اهداف توسعه ای و رفاه اجتماعی رها می سازد .
بیگدلی گفت: نظام مالیاتی کشور با توجه ویژه به توسعه فرهنگ مالیاتی درصدد است تا با ایجاد شرایط مناسب، اعتماد مودیان مالیاتی را جلب و از این طریق با صرف هزینه‌های کمتر، بخش اعظمی از مالیات‌های خود را بر پایه اعتماد متقابل و مشارکت مودیان مالیاتی وصول نماید .
وی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مالیاتی، اعتماد آفرینی در جامعه و حفظ آرامش اجتماعی و اقتصادی، وظیفه همه ارکان نظام، مردم و رسانه های جمعی است و نبایستی مالیات را صرفا یک موضوع مربوط به دولت و سازمان امور مالیاتی تلقی کرد .
بیگدلی گفت: شهروندان و مودیان مالیاتی باید به این باور برسند که پرداخت مالیات به نفع خودشان و برای رفاه اجتماعی آنها است تا از سر رغبت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند .
بیگدلی اظهار داشت: قانونگذار برای تشویق آندسته از فعالان اقتصاد که با رعایت قوانین و مقررات به تحقق درآمدهای مالیاتی کمک می نمایند تسهیلات و امتیازات خاصی را پیش بینی نموده، که مودیان محترم می توانند با انجام به موقع تکالیف خود از آنها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین نظام مالیاتی به منظور استقرار عدالت و رعایت انصاف میان مودیانی که به تکالیف و وظایف خود عمل نموده و فعالان اقتصادی که از مسئولیت های خویش سرپیچی می کنند، برای گروه دوم جرائم سختی را پیش بینی نموده است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =