عصرایران نوشت: محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان وزیر دفاع در رابطه با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم حضور سپاه و ارتش در کارهای اقتصادی گفت: ما در زمان اصلاحات، آقای خاتمی را به دلیل اینکه حدود ١٥٠شرکت اقتصادی وابسته به وزارت اطلاعات را تعطیل کرد، تحسین کردیم.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: درست است که فعاليت‌هاي اقتصادي وزارت اطلاعات تعطيل شد، اما همين فعاليت‌ها در سپاه و ارتش به بهانه خدمت و تأمين منابع براي ماموريت‌هاي كه دارند، شروع شد. انجام اين نوع کارها توسط نهادهاي نظامي اصلا خوب نيست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: اگر قصد آنها از اين فعاليت‌ها خدمت هم بوده است، اما با توجه به آثاري كه مترتب بر اين نحوه كار است، اين نوع خدمت خوب نيست. به هر حال اين فعاليت ها باعث سلب اعتماد مردم به اين بخش ها مي شود. اينها بخش خصوصي و نهادهايی در حاكميت را رقيب خودشان مي دانند و قدرت نظارت و پاسخگويي نيز بر آنها كم مي شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: اگر نيت خير بوده و قصدشان نيز كمک بوده است هزينه این کار براي نظام بيشتر از فايده اش بوده است و اميدواريم هرچه سريعتر تدبير رهبري كه توسط وزير دفاع در اين زمينه اعلام شد به مرحله اجرا دربيايد.

تابش تاكيد كرد: در بخش هاي اقتصادي سپردن اين فعاليت‌ها به سپاه و ارتش تخصص و كارآمدي را در كشور تحت سيطره نهادهای نظامی قرار مي دهد.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه خاطر نشان كرد: فعاليت اقتصادي اين نهادها تبعات سوء زيادي دارد كه مهمترين آن بي اعتمادي مردم است و البته متخصصين نيز در اين زمينه احساس مي كنند كه به آنها بي احترامي شده است.

تابش تاكيد كرد: بايد بستر و سازوكار انتقال اين فعاليت‌ها به بخش‌هاي ديگر فراهم شود و بايد توجه داشت كه اين انتقال دفعتا انجام نمي شود. چون وضعيت اقتصادي كشور خوب نيست خيلي از پيمانكاران ما قدرت و توانمندي فراهم كردن نقدينگي لازم را ندارند و منابعي در اختيار ندارند كه كارگاه‌شان را تجهيز كنند ولي سپاه و ارتش بانک دارند و منابع لازم را در اختيار دارند و مي توانند سريعتر كارهايشان را انجام دهند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =