ایلنا نوشت: معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در حال حاضر اتوبان تهران- قم باز است و مشکلی برای تردد مسافران فرودگاه امام وجود ندارد، گفت: روز گذشته ۱۵۰۰ خودرو متوقف شده در این محور به صورت یدی و با هُل دادن جابه جا شدند.

عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه محور تهران- قم باز شده است، گفت: در حال حاضر هم خودروی سنگین و هم سبک در اتوبان تهران- قم در حال حرکت هستند و ترافیکی در محدوده عوارضی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: ترافیک سنگین در این نقطه به دلیل اخذ عوارضی نیست و تیم راهداری در تلاش است که تردد در این مسیر را تسیهل کنند تا مشکلی برای مسافران فرودگاه امام پیش نیاید.

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه در حال حاضر محور تهران - ساوه مسدود است، گفت: محور ساوه به تهران باز است و تیم راهداری در تلاش هستند که محور تهران- ساوه هم بازگشایی شود و احتمالا تا دو ساعت دیگر این محور هم باز می شود.

حسن نیا با تاکید بر اینکه تمام محورهای منتهی به استان‌های شمالی باز هستند،ادامه داد: آزادراه قزوین- زنجان و قزوین- رشت هم در حال بازگشایی هستند و پیش بینی می‌کنیم این محور هم تا ساعاتی دیگر باز شوند.

وی با اشاره به وضعیت حاد روز گذشته اتوبان تهران- قم اظهار داشت: در نقطه حسن آباد 1500 دستگاه خودرو در صف 6 کیلومتری متوقف شدند که برف بین این خودروها را پُر کرده بود ومتاسفانه اغلب این خودروها مجهز به زنجیر چرخ نبودند.

معاون سازمان راهداری تاکید کرد: برای رفع گره ترافیکی این نقطه مجبور بودیم خودروهای متوقف شده را از طریق یدی و با هُل دادن جابه جا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای جابه جایی این خودروها از ماشین آلات راهداری استفاده نشد که سرعت کار افزایش یابد، گفت: این اقدامات هزینه بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر در تمام دنیا هم در این شرایط نسبت به جابه جایی یدی خودروها اقدام می کنند.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =