ایسنا نوشت: جریان الحکمه به رهبری عمار حکیم و ائتلاف النصر که ریاست آن را العبادی بر عهده دارد، بیانیه مشترکی درباره شرکت در انتخابات آتی صادر کرده و تصمیم گرفتند با دو لیست در این انتخابات شرکت کنند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، در بیانیه مشترک ائتلاف النصر و جریان الحکمه آمده است: ائتلاف النصر و جریان الحکمه تصمیم گرفتند با دو لیست انتخاباتی در انتخابات پارلمانی که 12 مه برگزار می‌شود، شرکت کنند. این تصمیم با توافق دو طرف و توجه به منافع مشترک اتخاذ شده است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر ادامه همکاری و توجه به روابط مثبت میان خود تأکید کردند. دو طرف همچنین بر ادامه همکاری برای ورود به انتخاباتی شفاف و فراهم آوردن فضای مثبت جهت برگزاری انتخابات تأکید کردند.

این دو جریان سیاسی تاکید کردند: دو طرف بعد از انتخابات در چارچوب ائتلاف‌های گسترده‌تری برای تشکیل دولت وحدت ملی که آرمان‌های مردم عراق را برآورده کند، دیدار خواهند کرد.

یک منبع در جریان الحکمه روز دوشنبه اعلام کرده بود که این جریان موضع خود را درباره ائتلاف با النصر نهایی خواهد کرد و گزینه‌ای که احتمال بیشتری دارد جدائی دو جریان به شکل رسمی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =