اقتصاد منطقه یورو که برای مدت طولانی شرایط نامطمئنی داشت،سال گذشته بهترین سال را در یک دهه گذشته سپری کرد.شواهدی روشن وجود دارد که نشان می دهد،منطقه یورو بدهی های بلند مدت را پشت سر گذاشته و ترس ها درباره شرایط ارز یورو از بین رفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، ارزیابی سه ماهه آخر سال گذشته میلادی نشان می دهد که منطقه یورو در ماه اکتبر و سپتامبر گذشته  رشد 6 درصدی را داشته است.

این رشد البته برای سال 2017 در منطقه یورو 2.5 درصد گزارش شده که بهترین عملکرد از سال 2007  به شمار می رود.رشد اقتصادی منطقه یورو در حالی این میزان رشد را ثبت کرده که رشد اقتصادی آمریکا در همین مدت 2.3 درصد بوده است.

رابرت کالیون اقتصاددان منطقه یورو می گوید:«رشد اقتصادی یورو به طول قابل ملاحظه ای در طول سال 2017 رشد کرده است،در حالی که هنوز نتایج تجزیه تحلیل ها روشن نشده و به نظر می رسد که اقتصاد منطقه یورو بحران ها را پشت سرگذاشته است.»

در دهه گذشته، یعنی از سال 2007 تاکنون منطقه یورو با شرایط بحرانی مواجه شد؛بحران پشت بحران اقتصاد این منطقه را ضعیف کرد به طوری که عمیق ترین رکود اقتصادی جهان بعد از جنگ جهانی دوم در این منطقه رقم خورد.

چهارکشور یونان،ایرلند،پرتغال و قبرس بیشترین بحران را به ثبت رساندند.آنها توسط سایر کشورهای عضو و صندوق بین المللی پول مورد حمایت قرار گرفتند تا شرایط را به حالت گذشته برگردانند.اما اقتصاد آنها ضربات سختی خورده بود.به عنوان مثلا اقتصاد یونان یک چهارم از منابع خود را فروخت و سطح بیکاری و فقر در این کشور افزایش یافت.

تنها اخیرا نگرانی ها درباره منطقه یورو کاهش یافته است.یونان،به ویژه در تابستان گذشته اوضاع نسبت ثابتی بعد از ورشکستگی گذشته داشته است.

حالا ترس ها از منطقه یورو رخت بسته است و اعتماد به نفس به اقتصاد این منطقه برگشته است.این واقعیت مشهود است که رشد اقتصادی یورو به اقتصادهای بزرگ آلمان و فرانسه وابسته است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =