تعطیلی مکرر مدارس خوزستان در آینده تاثیر منفی خود را نشان می دهد

مهر نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعطیلی های مکرر مدارس خوزستان به علت گرد و غبار و سایر موارد، در آینده تاثیر منفی خود را نشان می دهد.

محمد تقی زاده در خصوص کاهش ساعت های تحصیل دانش آموزان خوزستان به علت تعطیلی های فراوان اظهار کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان، سال تحصیلی در خوزستان ۲۰  روز کمتر از سال تحصیلی بسیاری از استان‌های کشور است و بر این اساس دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل خود، ۲۴۰ روز یعنی حدود یکسال کمتر از دانش‌آموز دیگر استان‌ها سر کلاس حاضر می‌شود.

در چنین شرایطی تعطیلی های پی در پی و اجباری نیز وضعیت موجود را دشوار تر می کند.

تقی زاده  افزود: تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته تا با بهره گیری از روش هایی همچون برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی، تأثیر تعطیلی‌های مکرر را کاهش دهیم اما این امر مستلزم آن است که آموزش و پرورش خوزستان با یک نگاه ویژه ملی دیده شود.

وی با اشاره به افزایش تعطیلی های مدارس خوزستان در چند سال اخیر عنوان کرد: در همین راستا برنامه ریزی های لازم به منظور انعفاد یک تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به منظور برگزاری کلاس های آموزشی از طریق این رسانه در حال پیگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تولید برنامه های آموزشی دروس مهم پایه های مختلف تحصیلی با حضور معلمان حرفه ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از تعطیلات ناخواسته، دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در خصوص هدایت تحصیلی که یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش و دانش آموزان پایه دهم تحصیلی است، تنها بخشی از مفاد تفاهم نامه مذکور است.

تقی زاده تصریح کرد: میزان تاثیر گذاری تعطیلی های مکرر مدارس  استان در سال های آینده تاثیر منفی خود را در شاخصه هایی همچون ورودی های کنکور و آزمون های استخدامی ادارات و سازمان ها نشان می دهد.

 

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =