۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

صبح امروز رییس دانشگاه علوم پرشکی در همایش استانی "پویش ملی مبارزه با سرطان" گفت: متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه فاکتور سرطانزا بودن قلیان را فراموش کرده اند لذا در راستای پیشگیری از این امر مهلک، تغییر در نگرش ما نسبت به پدیده قلیان ضروری ست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر کوروش ساکی افزود: امروز در دنیا سالانه 100 هزار سرطان شناخته می شود لذا آگاه سازی هر دو جنس مرد و زن از سرطانهای پوست، پستان، معده و روده و.. ضروری ست.

دکتر ساکی ادامه داد: سرطان پوست و پستان بیش از دیگر انواع سرطانها در کشور ما شایع است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد سرطانها قابل پیشگیری ست گفت: با تغییر در نوع تغذیه، پرهیز از مصرف قلیان و مواد مخدر و کنترل استرس می توان با سرطان مقابله کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شایع بودن سه نوع سرطان در زنان گفت: در مراکز بهداشتی درمانی و روستایی، زنان مورد سه نوع آزمایش بالینی قرار می گیرند که اگر مورد مشکوکی تشخیص داده شد، زنان بین سی تا پنجاه سال را ارجاع دهیم.

دکتر دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز کاهش وزن غیر معمول به میزان ده درصد بدن،خستگی مزمن، تغییر در اجابت مزاج، تغییر در رنگ و نوع خال و زگیل و تب ناشناخته بیش از دو هفته که با درمان حد معمول هم جواب ندهد را از نشانه های سرطان عنوان کرد.

دکتر محمدعلی دریک در این راستا در خصوص اصلاح تغذیه نیز تاکید کرد: مصرف نمک،قند و شکر را نیز کاهش دهید.

وی تاکید کرد: بیایید با انتخاب سبک زندگی ایرانی- اسلامی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهیم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =