۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۸ از آغاز رشد آرامی را تجربه کرده است؛ اما اوضاع همه کسب و کارها با هم یکسان نیست.

رونق خودروی بدون راننده

تا حالا خودروهای بدون راننده در چند شهر امریکا  و سنگاپورتست شده اند و حداقل تصادفات را داشته اند. اما انتظار می رود صدها خودروی بدون راننده دیگر در سال ۲۰۱۸ وارد خیابانها شوند. فعالان محیط زیست هشدار می دهند که جان دوچرخه سوارها، گوزنها و کانگوروها بیشتر در خطر خواهد بود..

پرواز اوبر

اوبر قرار است به زودی برنامه آزمایشی تاکسی های پرنده اش را در لس آنجلس آغاز کند و شرکت تولیدکننده که حمایت لری پیج گوگل را پشت خود دارد در سال ۲۰۱۸ اولین خودروهای پرنده شخصی اش را معرفی خواهد کرد.

کسب و کار سکه خودروی برقی

 اگرچه خودروهای برقی هنوز مشتری های خود را اما فروش جهانی خودروهای کالا الکتریکی در سال ۲۰۱۸ رشــدی ۷۰درصدی خواهد داشت. امسال ۵۸۰ هزار خودروی برقی در دنیا فروخته شد و سال آینده حدود یک میلیون به فروش خواهد رسید.

وال مارت آنلاین تر می شود

 وال مارت، صاحب بزرگترین شبکه فروشگاههای زنجیرهای، سوپرمارکت و هایپرمارکت در دنیا، حاال به دنبال رقابت با آمازون در اینترنت است. وبسایت وال مارت حاال شباهت عجیب و غریبی به آمازون دارد و آنها به دنبال خرید شرکت های محبوب اما کوچک فروش آنلاین هستند.

سال خوب میلیاردرهای چینی

 بر اساس بعضی برآوردها همین حالا هم شمار میلیاردرهای چینی بیشتر از میلیاردرهای امریکایی اســت، اما می توان مطمئن بود که در سال ۲۰۱۸ تعداد آنها به طور رسمی از همتایان امریکایی شان بیشتر خواهد شـد. اقتصاد چین در سال آینده اوضاع خوبی خواهد داشت و رشد سریعی را تجربه خواهد کرد. در همین راستا اوضاع میلیاردرهای چینی هم بد نخواهد بود.

قیمت نفت چقدر خواهد بود؟

 احتمالا بشکه ای ۶۰ دلار. تنش های سیاسی در عربستان سعودی و طوفانهای تابستانی قدرتمند در سال ۲۰۱۸ می تواند باعث نوسان جدی در قیمت نفت شود. اما ذخایر نفت شیل امریکا به این کشور کمک می کند مصرف داخلی اش را سر و سامان بدهد و جلوی هرگونه افزایش جدی قیمت نفت را بگیرد.

منبع:بیزنس اینسایدر

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =