۱ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
روان‎درمانی به روایت تصویر

کتاب «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» با رویکردی متفاوت به مقوله روان‎درمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» منتشر شد. علی بابایی‌زاد این اثر نوشته نایجل بنسون و بورین وان لوون را به فارسی ترجمه کرده است.

علی بابایی‌زاد مترجم کتاب و روان درمان‌گری که در زمینه تحلیل رفتار متقابل شناخته شده است، درباره این کتاب می‌گوید: «اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم چیزی به نام روان وجود خارجی ندارد و هر آن‌چه که هست عملکرد مغز ما در تعامل با جسم است؛ چه عملکرد الکتروشیمیایی داخل مغز و چه هورمون‌های درون‌ریز و عملکرد جسم. در نهایت چیزی به نام خود را درون‌مان کشف، احساس و اندیشه می‌کنیم. با توجه به این موضوع، اگر بخواهیم مبحث روان‌درمانی و خودشناسی را مطرح کنیم، از هر سبک و سیاقی که باشد منظور این است که با ابزارهایی مثل گفت‌وگو به شناخت برسیم و با تغییر شناخت، احساسات، خلق و هیجان بهتری ایجاد کنیم و در نهایت رفتار شایسته‌تری داشته باشیم؛ طبیعتا این رفتار مناسب روی تبادل‌های اجتماعی ما اثر مثبت خواهد داشت.»

او درباره ترجمه «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» توضیح می‌دهد: «این کتاب صرفا یک راهنمای تصویری درباره روان‌درمانی است و کارکرد عملی ندارد ولی خوبی‌اش این است که برای دانشجویان یا علاقه‌مندان روان‌شناسی نظریه‌های شخصیت، روان‌درمانی، گروه‌درمانی و... را با زبان ساده و به‌صورت تصویری معرفی می‌کند.این طور نیست که مثلا تمام روش‌های درمانی برای همه مناسب باشد، ممکن است برای فردی رفتاردرمانی موثر باشد، برای فردی که تمایل و هوش تحلیل دارد، روان‌کاوی و تحلیل مفید است، برای کسی دیگر شناخت‌درمانی و... این کتاب کمک می‌کند تا فرد با روش‌های مختلف روان‌درمانی اشنا شود و بداند احتمالا کدام روش با او سازگارتر است. باوجود ظاهر کمیک کتاب، مطالب آن مبنا و پایه علمی دارد و روش‌های اصلی درمان‌گری را معرفی کرده است.»

علی بابایی‌زاد پیش‌تر دو کتاب «۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه بهتر» شامل جملات کوتاه و ساده برای رابطه بهتر زوجین و «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل»، کتابی تخصصی در حوزه روان‌شناسی را ترجمه کرده است.

«روان‌درمانی، تاریخچه روان‌درمانی به کمک تصویر» مانند کتاب اول این مترجم زبان ساده‌ای دارد؛ انواع بیماری‌های روان، اختلال‌های شخصیتی، روش‌های مختلف درمانی در کنار تصاویر کمیک معرفی شده‌اند. نشر «ذهن‌اویز» این کتاب را در ۱۷۷ صفحه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =