"روال عادی" حرف های بسیاری برای گفتن دارد/ اینکه مردم دروغ را بیشتر باور کنند خطرناک است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز از انتخاب بجای نمایشنامه، کارگردانی و اجرای نمایش "روال عادی" تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر شکور اکبرنژاد با حضور در نمایش روال عادی به کارگردانی فرزین ریحانی راد اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته شرایطی بر جامعه حاکم شد که حرف های دروغ بیش از سخنان راست برای مردم باورپذیر شود.

وی که سابقه ی نمایندگی مجلس از سوی مردم تبریز را در کارنامه دارد یادآور شد: در آن دوران نیز در مجلس دیده می شد دولتمردان دروغ می گفتند اما مردم سخنان آنان را باور می کردند!

اکبرنژاد با اشاره به اینکه "روال عادی" حرف های زیادی برای گفتن دارد افزود: انتخاب این متن و اجرای زیبای آن در شرایط کنونی جامعه حاصل هوشمندی عوامل این نمایش به ویژه کارگردان جوان آن دارد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز تئاتر را زبان گویای جامعه خواند و تصریح کرد: به طور حتم زبان هنر به ویژه تئاتر می تواند در انعکاس مشکلات، انتقادات و خواسته های عمومی، بسیار موثر واقع گردد.

گفتنی است، دکتر شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز به همراه مهندس فرزین اللهیاری، مدیر روابط عمومی این شورا در میان استقبال پرشور تماشاگران و علاقمندان تئاتر، مهمان نمایش "روال عادی" بودند.

"روال عادی" نمایشی درباره بدگمانی و بی اعتمادی است که در یک موقعیت سهل و ممتنع شکل می‌گیرد.

ساده از این جهت که دو آدم یکی در نقش کمیسر و دومی در نقش خبرچین مقابل هم نشسته‌اند و قرار است که کمیسر، خبرچین را بنابر نامه‌ها و اتهاماتی که به او از سوی افراد مختلف وارد شده است، محکوم کند.

ممتنع از این جهت که بازی کمیسر و خبرچین شکل معکوسی به خود می‌گیرد و در پایان خبرچین است که کمیسر را وادار به نوشتن یک اتهام احتمالی و فرضی می‌کند.

"ژان کلود کاری یر" داماد شادروان مهین تجدد و همسر نهال تجدد است و همین باعث می‌شود که از او به عنوان یک نویسنده فرانسوی و حتی ایرانی یاد کنیم.

نمایشنامه "روال عادی" توسط "اصغر نوری" به فارسی برگردانده شده است.

این نمایش سیاسی توسط فرزین ریحانی راد، یکی از نویسنده-کارگردانان جوان و تحصیلکرده آذربایجان شرقی در سالن تئاتر مستقل مجتمع 29 بهمن موسسه بین المللی الف به صحنه رفته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =