مهر نوشت: دمکراتهای کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به رئیس جمهور این کشور علیه اخراج معاون دادستان کل و یا بازپرس ویژه پرونده روسیه به وی هشدار دادند.

به گزارش رویترز، دمکراتهای عضو مجالس نمایندگان و سنای آمریکا روز جمعه با نگارش نامه ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور هشدار دادند که از انتشار اسناد و یادداشت های محرمانه جمهوری خواهان علیه اِف بی آی به عنوان «دستاویزی» برای اِخراج «راد روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا یا «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده جنجالی روسیه سوء استفاده نکند!

دمکراتها در این نامه با اشاره به اِخراج بازپرس ویژه پرونده رسوایی «واترگیت» توسط «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۷۳، نوشتند: «اِخراج راد روزنشتاین؛ از رهبران وزارت دادگستری یا باب مولر ممکن است به بحرانی قانونی بیانجامد که از کشتار شنبه شب تاکنون شاهد آن نبوده ایم!».

گفتنی است که عبارت کشتار شنبه شب، به اخراجِ «آرکیبالد کاکس» بازپرس ویژه و مستقل پرونده رسوایی واترگیت به دستور «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۷۳ اشاره دارد که استعفای «الیوت ریچاردسون» دادستان کل آمریکا و «ویلیام دویل راکِلشاوس» معاون وی را در بیستم اکتبر ۱۹۳۷ در پی داشت.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =