پنجشنبه 12 بهمن ماه اولین همایش لست سکند با حضور چهره‌های مطرح این حوزه برگزار و در آن بزرگترین قرعه کشی حوزه سفر انجام شد.

«سفر و سفرنامه نویسی قدمتی طولانی دارد، آنچنان که اولین سفرنامه‌ها ریشه در دنیای اسطوره‌ها دارد، که روایت سفرشان به دنیای مردگان را گفته‌اند، یم و یمه دو اسطوره هندی و افلاطون در این زمینه بسیار معروف هستند، علاوه بر آن حماسه گیلگمش نیز روایت یک سفر است و بسیاری دیگر از اسطوره‌ها نیز داستان‌هایی از سفرهای خیالی دارند.

همچنین از سفرهای واقعی سفرنامه‌های تاریخی بسیاری به جای مانده از جمله کیخسرو قبادیانی که کامل‌ترین سفرنامه را در تاریخ ایران نوشته‎‌است، علاوه بر آن باید بدانیم که همواره در تاریخ ایران به کسانی که زیاد سفر می‌کردند حکیم می‌گفتند و اعتبار زیادی برای دانش آنها قائل بودند.»

این صحبت‌های آرش نورآقایی، یکی از برجسته ترین راهنمایان گردشگری ایران و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران در اولین همایش «لست سکند» بود که مورد تشویق حضار قرار گرفت و در حالی که منصور ضابطیان مجری برنامه اورا حکیم نورآقایی می‌خواند از صحنه پایین آمد.

لست سکند

این همایش که در آن جمعی از چهره های بنام صنعت گردشگری، کاربران برتر لست سکند، کاندیدهای مسابقه سال 96 و مدیران آژانسهای مسافرتی حضور داشتند و در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد 2 سخنران دیگر از جمع گردشگران معروف حضور داشتند، مهسا نعمت گردشگر جوان ایرانی که داستان‌های سفرش در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری دارد و اشکان بروج از فعالان و مدرسان گردشگری در این همایش تجربیات و دانسته‌هایشان را با شرکت کنندگان در میان گذاشتند.

مهسا نعمت از رویای سفر گفت که در ذهن بسیاری همواره وجود دارد تا جرقه یا حادثه‌ای روزی این آرزو را به واقعیت پیوند دهند، نعمت از نوجوانیش گفت که بسیار خجالتی و گوشه گیر بوده اما روزی در 19 سالگی تصمیم می‌گیرد صفحه جدیدی در زندگیش باز کند و بدون خانواده سفر کند و از همینجا آن مهسای خجالتی به آدم جدیدی تبدیل می شود که اکنون خاطرات و دوستان زیادی در ده‌ها نقطه دنیا دارد.

لست سکند

اشکان بروج هم با راه و رسم سفرنامه نویسی آغاز و اشاره کرد که در سفرنامه نویسی، بیان چرایی مقصد، اقلیم آب و هوا در ماه‌های سال، کشف نادیده‌های شهر، وسایل حمل و نقل، واقعیت‌های باحال مقصد و... می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، او همچنین به معرفی چند اپلیکیشن وسایت مربوط به حوزه گردشگری همانند « فور اسکوئر»، «تریپ کست» و ... پرداخت و به جذاب‌ترین بخش سخنرانی یعنی فناوری‌های آینده حوزه سفر رسید، در این بخش از چمدان‌های هوشمند صحبت کرد که با موبایل دستور می‌گیرند و همانند حیوان خانگی به دنبال صاحبشان حرکت می‌کنند و با دستور او جا به جا می‌شوند و در صورت فاصله بیش از حد با او آژیر می زنند ، همچنین قابلیت ردیابی این چمدان‌ها نیز در نقاط مختلف دنیا وجود دارد.

لست سکند

بخش دیگر این مراسم به صحبت‌های کامران عسگری، مدیرعامل شرکت « لست سکند» تعلق داشت، او با بیان اینکه پس از مدتها با تعریف جدیدی از سوی معاونت گردشگری، توانسته اند مجوز بگیرند و اولین همایش‌شان را برگزار کنند، گفت: اولویت‌های آینده‌ ما مواردی همانند راه اندازی سیستم امتیازبندی است که هم اکنون نیز انجام شده و در حال ارزیابی است، همچنین سیستم «بج» را خواهیم داشت که در آن لقب‌هایی همانند شهردار ، عکاس و ...به کاربران داده‌می‌شود، علاوه بر آن صفحه لوکیشن به سایت اضافه خواهد شد که تمام اتفاقات ، برنامه‌ها و نظرات در آن دیده می‌شود و مثلا در صفحه شهرها، کاربران بهترین ایام سفر به آنجا را مشخص می‌کنند و به نقد و بررسی مکان‌های مختلف می‌پردازند.

او ادامه داد: قصد داریم که مسابقات را دوبار در سال، یکبار در اواخر تابستان و یکبار پیش از عید برگزار کنیم و برای داوری مسابقات نیز از حضور افراد حرفه‌ای همانند آرش نورآقایی، منصور ضابطیان و اشکان روج با امتیازی بیش از کاربران استفاده کنیم.

عسکری عنوان کرد: در مسابقات، سفرنامه نویسی و موبایل گرافی را خواهیم داشت همچنین از آنجا که سایت انگلیسی زبان ما نیز بارگزاری شده‌است، از سفرنامه‌های انگلیسی نیز بسیار استقبال می‌کنیم چرا که تلاش داریم بعد از این به حوزه گردشگران ورودی نیز کمک بیشتری کنیم.

مدیرعامل لست سکند همچنین به جشنواره خرید ملی، نقد و بررسی آژانس‌ها در سایت توسط کاربران و معرفی سایت دوم لست سکند با نام مسافران اشاره کرد و گفت: دومین همایش ما با ظرفیت 1500 نفر در خرداد ماه و نزدیک به تولد لست سکند برگزار خواهد شد.

همچنین در این همایش علی رفیعی معاون گردشگری استان تهران نیز به اهمیت سفرنامه جهانگردان و سیاحان در ثبت تاریخ و و قایع مهم ا اشاره کرد و افزود: برنامه‌ای داریم که در آن شهروندان تهران یک خاطره و مسیر گردشگری را در این شهرتعریف کنند و بر اساس آن یک رویداد را پیشنهاد دهند.

لست سکند

وی ادامه داد: کسانی که قصد تاسیس آژانس مسافرتی دارند باید به جغرافیای ایران مسلط باشند.

در این رویداد، بزرگترین قرعه کشی حوزه سفر نیز رخ داد، در طول همایش شرکت کنندگان و کسانی که این رویداد را آنلاین تماشا می‌کردند این امکان را داشتند که با مراجعه به اپلیکیشن لست سکند و ثبت نام در آن در قرعه کشی شرکت کنند، در این قرعه کشی که 21 هزار نفر در آن شرکت کردند ، بیش از 20 سفر دونفره به نقاط مختلف جهان بر اساس قرعه کشی جایزه داده‌شد که یکی از این جوایز سفر به روسیه برای جام جهانی بود.

علاوه بر آن جوایز مسابقات سفر نامه نویسی و ساخت ویدئو سفر نیز اهدا و از ده‌ها سفرنامه نویس برتر کاربر سایت لست سکند تقدیر شد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =