برقدار بودن تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار در استان برقدار هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰۸هزار مشترک برق در داریم که ۳۲۲هزار از آنان مشترکین روستایی هستند
وی افزود: تعداد مشترکین برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تا آخر آبان‌ماه سال جاری، حدود ۳میلیون و ۵۵۲هزار و ۱۲۰ مگاوات ساعت انرژی فروخته شده که ۹.۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
حسن بکلو با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی است که تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوارش برق‌دار هستند گفت: تعداد ۵ روستا که تعداد خانوارهایشان، امسال به بیش از  ۱۰ خانوار رسید در دهه فجر به شبکه برق متصل شدند.
وی افزود: برای برقدار کردن روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار در حال برنامه ریزی و آمارگیری هستیم تا سال آینده با انرژی‌هایی چون خورشیدی، آنان را نیز برقدار کنیم.
حسن‌بکلو گفت: بعد از تصویب قانون واگذاری انشعاب بصورت غیردائم به متقاضیان حاشیه شهر ۲۶هزار و ۵۸۴ تقاضا به شرکت توزیع برق ارسال که طی ۳ ماه گذشته ۵هزار و ۱۱۳ انشعاب واگذار شد و درصورت تامین اعتبار همه درخواست ها تایید و همه متقاضیان خارج از محدوده شهرها نیز برقدار خواهد شد.
وی به وجود ۲۶هزار حلقه چاه مجوزدار در استان  اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۱۴هزار و ۷۳۷ چاه کشاورزی برقدار شده است و اگر در بودجه سال ۹۷ اعتبایر معین شود باقی چاه‌های کشاورزی استان نیز برقدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال، ۷۱ پروژه برای افزایش خدمات به بهره برداری خواهد رسید که یکی از این پروژه‌ها، واحد چهارم مدیریت امور برق است که تعداد این واحدها را در شهر ارومیه به ۴ واحد افزایش می دهد و پنجمین واحد نیز بهمن سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
حسن‌بکلو به موضوع افزایش خدمات غیرحضوری نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما کاهش تلفات و کاهش قطعی و همچنین افزایش خدمات غیرحضوری است که در این راستا سامانه غیرحضوری خرید انشعاب نیز در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین تا پایان خردادماه سال آینده، ۲۸ خدمت شرکت توزیع برق بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و تلاش داریم در این راستا نرم‌افزار اندرویدی را نیز طراحی کنیم.

وی به کاهش میزان تلفات در شبکه توزیع برق در استان اشاره کرد و افزود: تلفات انرژی در استان از ۱۲.۶ درصد در سال گذشته به ۱۱.۸ درصد در پایان سال خواهیم رساند و تلاش مجموعه رسیدن این عدد به ۷ درصد است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امسال برابر تکلیف، مجوز ۲۰ مگاوات نیروگاه‌های برق خورشیدی داده شود که در این مورد و طی این ماه یک نیروگاه در شهرستان نقده و ۲ نیروگاه در مهاباد کلنگ زنی خواهد شد و تا پایان سال ۲ نیروگاه در ارومیه با ظرفیت ۱۴ مگاوات به مدار اضافه خواهد شد.

حسن‌بکلو گفت: میزان خاموشی هر مشترک در هر سال از ۱۰۰۰ دقیقه به ۵۰۰ دقیقه رسیده است و برنامه ریزی ما رسیدن به آمار خاموشی  ۱۰۷ دقیقه در هر سال بازای هر مشترک برسیم  ضمن اینکه هم‌اکنون میانگین کشوری ۶۵۰ دقیقه در سال است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =