در ده ماهه گذشته 4 و نیم میلیون گردشگر بناهای تاریخی فارس را دیدند

«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افتتاح 12 واحد اقامتی و گردشگری در شهرهای شیراز، جهرم و صدرا خبر داد و گفت: با به بهره برداری رسیدن این طرح ها 356 تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه شد که در مجموع این ظرفیت به 16 هزار و 173 تخت رسیده است

مصیب امیری در حاشیه مراسم افتتاح یک هتل آپارتمان در شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که طی 5 سال اخیر ساخت واحدهای اقامتی در استان فارس با 43 در صد افزایش همراه بوده است اظهار داشت: تا سال 1390 در استان 60 واحد هتل و هتل آپارتمان فعال بود که هم اکنون این رقم به به 86 واحد اقامتی رسیده است.
به گفته وی تبدیل آپارتمانها و واحدهای مسکونی که قابلیت تبدیل به هتل آپارتمان داشته باشند از برنامه ها برای افزایش واحدهای اقامتی در استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه اضافه کرد: با هماهنگی دستگاههای ذی ربط در کوتاهترین زمان ممکن تغییر کاربری این واحدها انجام می شود.
امیری در ادامه با اشاره به این که از تمامی ظرفیت های اقامتی فارس برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می شود گفت: با توجه به حضور میلیونی مسافران نوروزی در استان فارس به ویژه شهر شیراز اسکان مسافران با اولویت در هتل، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بومگردی و سنتی، زائرسراها و خانهمسافرها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولیت خانه مسافرها به عهده جامعه هتلداران است که نحوه پذیرش و استفاده از این ظرفیتها بنا بر نیاز مسافران از سوی این جامعه تعیین می شود.
امیری همچنین به توسعه زیرساخت های اقامتی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساخت اقامتگاهای بوم گردی و زائرسرا در بافت تاریخی شیراز با رونق بسیاری همراه بوده است.
افزایش 14 درصدی بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی فارس
مدیر کل میراث فرهنگی فارس در بخش دیگری از سخنانش به افزایش آمار بازدید گردشگران از بناهای تاریخی و موزه های استان اشاره کرد و گفت: طبق آمار های ارایه شده طی 10 ماه گذشته بیش از 4 میلیون و 550 هزار نفر از بناهای تاریخی فارس دیدن کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با 11 در صد افزایش همراه بوده است. وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 397 هزار نفر گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و موزههای فارس دیدن کردند که این رقم با افزایش 14 درصدی همراه بوده است .همچنین آمار بازدید گردشگران داخلی نیز با بیش از 4 میلیون و 150 هزار نفر 11 درصد افزایش داشته است.
گفتنی است، این هتل آپارتمان به مساحت 700 متر و زیربنای 2700 متر مربع در پنج طبقه با اعتباری افزون بر 8 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =