۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
راز حذف شدن تلگرام از اپ استور فاش شد

دو اپلیکیشن تلگرام و تلگرام ایکس پنجشنبه گذشته توسط اپل مسدود شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، دوروف چند ساعت پس از راه اندازی تلگرام ایکس متوجه شد اپل نرم افزارهایش را بسته است که پس از پیگیری اپل اعلام کرد به دلیل محتوای نامناسب اپلیکیشن‌ها مسدود شده‌اند.{لینک}

اما محتوای نامناسب چه چیزی بوده که شاخک‌های اپل روی آن تیز شده است؟

«فیل شیلر» مدیر و مسوول اپ استور در پاسخ به این سوال به صراحت بیان کرد که:"ما محتوای پورنوگرافی کودکان را روی تلگرام رصد کردیم و به دلیل نقض قوانین، مجبور به مسدودکردن آن شدیم و ضمن خبردادن به توسعه دهندگان تلگرام، مرکز ملی NCMEC  را نیز در جریان قرار دادیم."

نکته جالب اینکه پاول دوروف هرگز درباره دلیل اصلی صحبت نکرد و تنها به محتوای نامناسب روی تلگرام اشاره کرد و چند ساعت بعد، ضمن نصب و اعمال پالیسی‌های مورد نظر اپل، تلگرام و تلگرام ایکس دوباره به اپ استور بازگشت.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    6 25
    تلگرام هیچ نظارت جامعی روی کانال هاش نداره‌. دوست نداره برای کنترل هزینه کنه در صورتی که شبکه های اجتماعی دیگه هزینه بالایی برای کنترل می کنند. اینه که تلگرام کاملا غیر قانونیه. کشورهای پیشرفته به شدت این نوع پورنو‌گرافی مبارزه می کنن و مجازات های سنگینی رو براش در نظر گرفتن. همینطور تلگرام واسه کپی رایت هیچ کاری نمی کنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    11 33
    تلگرام گند زد. فکر کرده همه دنیا مثل ایران بی قانون اند که هر کاری دلش بخواد بکنه. هیچ نظارتی نداره. روزی می رسه که داشتن تلگرام روی موبایل تو غرب جرم‌ محسوب بشه.
    • محمد جواد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
      11 2
      مطمین باش اون روز تو ایران داشتن اسمارت فون جرم محسوب میشه
  • حسین A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    7 2
    تلگرام رسوایی جدیدی را در زمینه امنیت و حریم خصوصی به بار اورد . همانطور که می دانید در 1 فوریه 2018 اپل تلگرام را از اپ استور برای مدتی حذف کرد . ابتدا اینگونه تصور شد که شاید تلگرام در نسخه خود مشکل امنیتی دارد ولی به گفته سایت د ورج این مشکل ربطی به خود تلگرام نداشته بلکه محتوی غیر اخلاقی ان مشکل داشته است . البته ما هم از اینکه اپل و تلگرام نسبت به محتوی غیر اخلاقی حساس هستند خیلی خوشحالیم ولی دوستانی که اهل فن و سر ذوقی در هوش مصنوعی دارند می دانند که تشخیص این محتوی توسط اپل تنها زمانی ممکن است که کلیه مکالمات کاربران و پست های انها در اختیار اپل باشد . یعنی اپل بتواند کلیه عکس ها فیلم ها و متون تلگرام را در سرور های خود در کشور دوست و برادر امریکا ذخیره و در مدت لازم پایش بکند.