کوآلکوم ۵۵۷ هزارمیلیارد تومان فروخته می‌شود

رقم نهایی پیشنهادی برادکام برای خرید تراشه ساز آمریکایی مشخص شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی Broadcom اعلام کرد بهترین و آخرین پیشنهادی که می‌تواند برای خرید کوآلکوم در نظر گیرد، 121 میلیارد دلار معادل 556.6 هزار میلیارد تومان (دلار 4600 تومانی) است و اگر این معامله سرگیرد بزرگ‌ترین معامله تاریخ صنایع نیمه‌هادی خواهد بود. {لینک}

تحکیم بخش تجهیزات بی‌سیم در قلب رقابت میان سازندگان گوشی‌های هوشمند جای گرفته و اپل، سامسونگ و ... در تلاشند تا با پایین آوردن قیمت تراشه‌های نصب شده روی گوشی، بازار را به نفع خود بچرخانند.

اما سخنگوی کوآلکوم درواکنش به جدیدترین پیشنهاد اعلام کرد موضوع بررسی خواهد شد اما زمان پاسخ‌دهی را معلوم نکرد.

قبلا پیشنهاد 70 دلار به ازای هر سهم مطرح شده بود اما اینک گفته می‌شود 82 دلار شامل 60 دلار نقد و 22 دلار به صورت اوراق سرمایه‌ای پیشنهاد شده است.

اما از آن سوی بازار خبر رسید که سهام کوآلکوم با رسیدن به رقم 63.20 دلار حدود 4.3 درصد سقوط کرد. دلیل آن اعلام خبر سوئیچ احتمالی اپل از تراشه کوآلکوم به سوی اینتل برای محصولات آینده خود است که بازار را ناگهان به هم ریخت. سهام برادکام نیز با 0.2 درصد افزایش به 235.77 دلار در هر سهم رسید.

برادکام مستقر در سنگاپور با 30 سال تجربه رنج متنوعی از تراشه‌ها را برای گوشی موبایل، تجهیزات کامپیوتری، سرور و اینترنت اشیاء می‌سازد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =