آقازاده استاندار مرکزی همزمان دهه فجر در جریان بهره برداری از ۵ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان کمیجان، گفت: تقویت زیرساخت های توسعه ای و بهبود ساز و کارهای اقتصادی در مناطق کم برخوردار استان ضروری است.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: لازمه تحول اقتصادی و اجتماعی در شرایط کنونی جهان بر فناوری است و می طلبد در مناطق کمتر برخوردار برنامه هدفمند بهبود امور زیرساختی فناوری و توسعه اینترنت به منظور ایجاد و تسهیل خدمت رسانی به مردم و کاهش مراجعات حضوری اجرایی شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه زیرساخت های مخابراتی از توانمندی های بالایی برخوردار است.
در دهه مبارک فجر، پنج طرح اقتصادی شهرستان کمیجان با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) شهر میلاجرد، چاه آب آشامیدنی میلاجرد، روکش آسفالت محور کمیجان - قهاوند، کارخانه سیما طب مهر ایرانیان شهرک صنعتی کمیجان و دکل مخابراتی همراه اول شهر کمیجان است.
برای بهره برداری از دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) میلاجرد چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
برای طرح آبرسانی به شهر میلاجرد ۲ حلقه چاه آب حفر و تجهیز شده و این طرح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با افتتاح آن جمعیت شهر میلاجرد از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند.
روکش آسفالت محور کمیجان - قهاوند به طول پنج کیلومتر در مدت ۶ ماه اجرا شده و برای افتتاح آن حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارهزینه شده است.
کارخانه سیما طب مهر ایرانیان در زمینی به وسعت یکهزار و ۴۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید و با افتتاح آن ۱۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.
شعبه اول این واحد صنعتی که تولید ۶۴ نوع تجهیزات بیمارستانی را داراست در تهران است و تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر می شود.در شعبه دوم این کارخانه در صورت حمایت های ویژه، ۸۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
دکل مخابراتی همراه اول (سایت بی تی اس) شهر کمیجان نیز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
یادآور می گردد استاندار مرکزی در بدو ورود به شهر میلاجرد و کمیجان بر سرمزار شهدای مطهر شهدا حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
همچنین استاندار مرکزی در سفر به میلاجرد با خانواده شهید قربانعلی غلامحسینی و در سفر به شهر کمیجان با خانواده معظم شهید اسماعیل کوخائی نیز دیدار کرد.
شهید قربانعلی غلامحسینی متولد سال ۱۳۴۸ شهر میلاجرد است که در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت رسید.
شهید کوخائی متولد سال ۴۲ شهر کمیجان است که در سال ۶۳ در رودخانه کارون به درجه رفیع شهادت رسید.
دیدار با مردم کمیجان در مسجد امام زمان (عج) این شهر نیز از دیگر برنامه ها ی استاندار مرکزی در سفر به شهرستان کمیجان بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =