ماجرای نقد و بررسی «لاتاری» در برنامه «هفت» به مجادله‌ای میان عوامل فیلم و رضا رشیدپور در فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «لاتاری» تازه‌ترین اثر سینمایی محمدحسن مهدویان در سی‌وششمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و در برنامه «هفت» ویژه جشنواره فجر با اجرای رضا رشیدپور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این میان نام «لاتاری» با اظهارنظرهای طرفین در فضای مجازی بر سر زبان‌ها افتاده است. ماجرا از آنجا شروع شد که عوامل فیلم مجری «هفت» را متهم به رفتار غیرحرفه‌ای و لو دادن داستان فیلم کردند. هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم در متنی آتشین به رشیدپور حمله و از مهدویان انتقاد کرد که چرا توی دهن مجری نزده است. (اینجا)

فیلم «لاتاری» آن‌گونه که در خلاصه داستان فیلم آمده است داستان دو جوان را روایت می‌کند که علیرغم مخالفت خانواده‌هایشان قصد دارند با هم ازدواج کنند. آن‌ها رویاهای مشترکی مانند برنده شدن در لاتاری و گرفتن گرین کارت دارند اما... این فیلم جسور به بررسی مسئله قاچاق دختران ایرانی و استفاده از آن‌ها در کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس می‌پردازد.

در واکنش به انتقاد تند حجازی‌فر، محمدحسین مهدویان ترجیح داد نظرش را به صورت کامنت زیر پست انتقادی حجازی‌فر در اینستاگرام مطرح کند. او در تایید نظر بازیگر «ماجرای نیمروز» پایین پست اینستاگرامی او نظر داد: «من معذرت می‌خواهم، باید می زدم واقعا. زیادی خویشتن‌داری کردم.» (اینجا)

رضا رشیدپور که به شدت مورد حمله قرار گرفته بود، در پاسخ با اشاره به چند نکته از جمله ضعف داستان فیلم «لاتاری» که داستان آن «از چند کلمه فراتر نمی رود و با چند اشاره کوتاه به گمان دوستان لو می رود» اشاره کرد و با شعری از فردوسی در پایان نوشته‌اش از ادبیات حجازی‌فر و مهدویان انتقاد کرد: « درشتی ز کس نشنود نرم گوی/ سخن تا توانی به آزرم گوی» (اینجا)

«لاتاری» سومین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان پس از «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» است. هادی حجازی‌فر همانند هر دو فیلم قبلی مهدویان در این فیلم نیز ایفای نقش کرده است.

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    11 5
    چقدر بی جنبه هستن
    • مسعود A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      1 0
      بحث تبعیض گذاشتن میان فیلم ها و افراد سازنده فیلم هاست نه جنبه.
  • بی نام NL ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    32 9
    ادبیات مورد استفاده آقای حجازی فر بسیار توهین آمیز و زننده بود و اصلا در شأن یک هنرمند نبود. بدتر آنکه آقای مهدویان کارگردان فیلم هم مهر تأیید زدند روی توهین های ایشان. حتی اگر حق با این باشد و آقای رشیدپور واقعا داستان فیلم را لو داده باشند، باز هم از طریق مسیر قانونی می توانند اعتراض یا پیگیری حقوقی کنند یا در فضای مجازی انتقاد خود را مودبانه مطرح کنند. اما با ادبیاتی که انتخاب کردند و توهین هایی که به آقای رشیدپور کردند اگر می خواستم به آنها حق بدهم که از اسپویل شدن فیلمشان گلایه دارند، اثر معکوس گذاشت و باعث شد که از ایشان واقعا مأیوس و ناامید شوم و متوجه شوم که چقدر خام هستند و حالا حالاها مانده تا اخلاق و ادب را بیاموزند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    30 9
    اون شب برنامه هفت رو دیدم کارگردان تحمل شنیدن نقد رو نداشتن حتی در برابر جمله من از فلان بخش خوش نمی آمد نیز برآشفته میشد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    22 11
    ... به قول شاملوی بزرگ هنرمندی که عصیان نکنه مفت نمیارزه. الان هنرمندان ما عصیان نمیکنن بلکه فقط لات بازی در میارن
  • ایلیا A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    3 3
    ای کاش تو این مملکت برا هر پست و کار و وظیفه ای شخصی انتخاب میشد که لیاقت و تخصص شو داشت یا حداقل خودش وجدان کاری داشت که کاری رو که توانش رو نداره قبول نکنه و تو کاراشون از روی تعصب و جناه بازی قضاوت نکنه