ایرنا نوشت: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ادعا کرد: آنکارا تهدیدی علیه دمشق نیست، اما دولت بشار اسد باید هر چه سریعتر به نقض حقوق بشر در ادلب و غوطه پایان دهد.

به گزارش وبسایت خبری روزنامه ملیت، چاووش اوغلو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'تی جی آر تی' اظهار داشت: اگر چه با دولت سوریه رابطه نداریم، اما این به مفهوم نداشتن مواضع مشترک با دولت بشار اسد نیست، چرا که امروز هم ما و هم دولت بشار اسد معتقدیم یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) قصد تجزیه خاک سوریه را دارد.

علیرغم حمایت چندین ساله ترکیه از گروه های تروریستی در سوریه، وی مدعی شد: آنکارا تهدیدی علیه دولت سوریه نیست، اما بشار اسد باید هر چه زودتر به نقض حقوق بشر در ادلب و غوطه پایان دهد تا بدون هیچ مشکلی وارد گفت وگو و روند سیاسی با او شویم.
چاووش اوغلو همچنین به عملیات عفرین اشاره کرد و مدعی شد: طی عملیات شاخه زیتون تاکنون به هیچ غیر نظامی از سوی ارتش ترکیه آسیب نرسیده است.

روابط ترکیه با دولت دمشق از زمان آغاز بحران سوریه قطع شده و ترکیه تاکنون به بهانه مبارزه با تروریست ها دست به چندین عملیات در خاک سوریه از جمله ادلب و عفرین زده و در آینده ای نزدیک نیز آماده حمله به منبج و شرق فرات می شود.
ماه گذشته میلادی ارتش ترکیه عملیاتی را با نام شاخه زیتون در عفرین آغاز کرده و تاکنون نزدیک به یکهزار تن از اعضای گروه های کرد سوریه را کشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =