فیلم | این اسلحه آب‌پاش، آتش را از پشت دیوار خاموش می‌کند

پایرولنس، اسلحه آب‌پاش جالبی است که قابلیت نفوذ به دیوارها و موانع و خاموش کردن آتش را دارد و می‌تواند در ناوگان آتش‌نشانی مورداستفاده قرار بگیرد. با استفاده از این ابزار، آتش‌نشانان بدون نزدیک شدن به حریق، آن را خاموش می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، «پایرولنس» (PyroLance) سلاح آب‌پاشی است که می‌تواند با نفوذ به پشت موانعی همچون فولاد، بتن، آجر یا شیشه ضدگلوله، آتش پشت آن‌ها را با آب خاموش کند. این فناوری جدید در نیروی هوایی و دریایی ارتش ایالات متحده، تعدادی از فرودگاه‌ها و خدمات آتش‌نشانی سرتاسر جهان به خدمت گرفته شده است.

این اختراع جالب با فشار آب و گرانیت، به درون مواد نفوذ می‌کند و سوراخی ۳ میلی‌متری در آن‌ها ایجاد می‌کند. آب می‌تواند از راه این سوراخ روی شعله‌هایی که در طرف دیگر دیوار هستند، پاشیده شود.

پایرولنس می‌تواند ظرف چند ثانیه در مواد سختی که آتش را احاطه کرده‌اند، نفوذ کند. این ابزار می‌تواند در ۳۰ ثانیه به یک دیوار آجری دوجداره یا تخته سه‌لایی، در ۳۵ ثانیه به بلوک بتنی، در ۱۰ ثانیه به یک ورق آلومینیومی و در سه ثانیه به یک هواپیمای باری شرکت «فدکس»(FedEx) نفوذ کند.

پس از حفر سوراخ و با پاشیدن آب، پایرولنس می‌تواند فضای بسته‌ای را که با سرعت قابل‌توجهی در آتش گرفتار شده است، خنک کند و در کمتر از ۶۰ ثانیه، دما را از حدود ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد به حدود ۹۰ درجه سانتی‌گراد برساند.

هنگامی‌که این ابزار به مانعی نفوذ می‌کند و آب را در فضایی بسته روی شعله‌ها می‌پاشد، مقدار حساب‌شده‌ای اکسیژن نیز پمپاژ می‌کند تا احتمال بازافروختگی را به حداقل برساند. آتش‌نشانان می‌توانند با استفاده از این وسیله، هنگامی‌که از موقعیتی ایمن، محافظت‌شده و تدافعی نسبت به حریق، آتش‌سوزی را کنترل کنند.

این اسلحه آب‌پاش، هنگام استفاده، جرقه و حرارت تولید نمی‌کند و این ویژگی، امکان نفوذ سریع یا برش بیشتر مواد را بدون ایجاد گرما یا جرقه اضافی برای پایرولنس فراهم می‌کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    8 0
    چرا این تجهیزات پیشرفته ما نمی خریم؟
  • سالار A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    7 0
    چون دوستان ضرورتی در خریدش نمی‌بینن :