۳۲ ملیت جهان در جامعة المصطفی اصفهان تحصیل می کنند

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی اصفهان گفت: بیش از ۸۰۰ طلبه در ۲۵ رشته و با ۳۲ ملیت در مقاطع مختلف در این مجتمع آموزشی تحصیل میکنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از سه دهه از تاسیس جامعه المصطفی می گذرد، تاکید کرد: جامعه المصطفی بیش از ۶۰ هزار نفر و از ۱۳۰ کشور جهان فارغ التحصیل دارد و اکنون ۴۰ هزار نفر در داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل هستند که ۲۰ هزار نفر از آنها در خارج از کشور حضور دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز بیش از ۲۸۰ رشته کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا و در سطحهای یک، دو، سه، چهار و پنج حوزه با هویت فعالیت حوزوی و رویکرد دینی میپردازد، گفت: آموزش های جامعه المصطفی به شکل حضوری و غیر حضوری و دوره های کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت تنها دوره کوتاه مدت را در این مرکز گذراندند بدین معنی که از یک هفته تا یک ماه یا بیشتر به زبان خود تحصیل می کنند.

جامعه المصطفی در ۷۰ کشور جهان نمایندگی دارد

ملکی با اشاره به اینکه این مرکز در ۷۰ کشور نمایندگی و با بیش از ۱۰۰ کشور ارتباط دارد، گفت: جامعة المصطفی اصفهان بیش از یک دهه است که فعالیت دارد و بیش از ۸۰۰ طلبه در ۲۵ رشته در مقاطع یاد شده تحصیل میکنند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴ گروه علمی تربیتی، ۱۵ تشکل فرهنگی و ۹ انجمن علمی در این مرکز فعال هستند، اظهار داشت: بیش از ۳۲ ملیت در جامعةالمصطفی اصفهان تحصیل می کنند و دو هزار نفر از ۵۰ ملیت نیز آموزش دیدهاند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با تاکید بر اینکه این مرکز در حوزه آموزش، پژوهش، تربیت و قران و حدیث فعالیت دارد، گفت: در زمینه قرآن کریم رشته های مختلفی در جامعه المصطفی وجود دارد و بر این اساس هر سال جشنواره قرآنی در دو حوزه مهارتی و معارفی بر اساس فعالیت های یک ساله طلاب مسابقاتی برگزار میکند.

نکوداشت زعیم حوزه علمیه اصفهان

وی با بیان اینکه مسابقات نهایی جشنواره در اصفهان و در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه در اصفهان برگزار می شود، اضافه کرد: نکوداشت زعیم حوزه علمیه اصفهان در این مراسم با حضور تمامی نهادهای حوزوی مانند حوزه علمیه اصفهان، حوزه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه علمیه و اداره اوقاف بنیاد مهدویت و مرکز تحقیقات رایانه ای و غیره برگزار میشود.

 آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرانی و حدیثی المصطفی همراه با آیین نکوداشت خدمات حضرت آیت الله مظاهری به ساحت قرآن و عترت روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در سالن اهل البیت برگزار می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =