معاون وزیر نفت از تعویض 204 هزار خودروی فرسوده در طول سه سال خبر داد

ایسنا نوشت : معاون وزیر نفت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سیستم بانکی کشور در شریط سرزنده‌ای نیست و نرخ بانکی کمرشکن است که کمتر صنعتی است که با این نرخ بانکی بتواند اداره شود.

منصور معظمی 18 بهمن‌ماه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های قابل افتتاح استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نباید در جامعه یاس و ناامیدی وجود داشته باشد بلکه باید با تلاش بیشتر به جوانان امید داده شود.
وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران تا امروز مدبرانه بوده است، افزود: باید بسیار هوشیار و با دقت عمل شود تا در زمین دشمن حرکت نکنیم.
معظمی تصریح کرد: تمام توان دولت در حوزه اشتغال است تا از رهگذر اشتغال، سرمایه‌گذاری و بهره‌وری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه لازم است به سمت تولید صرفا صادرات‌گرا حرکت کرد، تصریح کرد: تمام ارکان نظام بر این مسئله اتفاق نظر دارند و تلاش این است که اشتغال ایجاد شود.
معظمی با اشاره به اینکه اشتغال یک امر ملی است، گفت: اکنون نقدینگی کشور یک عدد بزرگ است که به معنای وجود پول در کشور است و باید این نقدینگی هنرمندانه مدیریت شود تا به تولید، اشتغال و افزایش بهره‌وری برسد.
وی با بیان اینکه باید به سوی محصولات صادرات‌گرا برویم تا موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی شود، افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آمادگی دارد تا با پروژه‌هایی که تکنولوژی جدید دارند، شریک شود.
معظمی تاکید کرد: باید در چهارمحال و بختیاری به سوی تحریک تقاضا رفت به دلیل اینکه بخشی از مشکل صنعت به تقاضا مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: سیستم بانکی کشور در شریط سرزنده‌ای نیست و نرخ بانکی کمرشکن است که کمتر صنعتی است که با این نرخ بانکی بتواند اداره شود.
معظمی اظهار کرد: در بودجه سال 97 تمهیداتی برای سیستم بانکی دیده شده است که با افزایش سرمایه بانکی قدرت مانور آنان بیشتر خواهد شد و این برای صنعت یک فرصت است.
وی خاطرنشان کرد: سال آینده چشم انداز بهتری نسبت به سال جاری برای صنعت می‌بینیم.
معاون وزیر نفت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: اکنون ایجاد شغل یک عبادت است.
معظمی در خصوص تعویض خوردهای فرسوده گفت: تعویض 204 هزار دستگاه خودروی فرسوده در طول سه سال با میزان 11 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد که 50 درصد منابع توسط وزارت نفت، 30 درصد توسط بانک و 20 درصد با مشارکت مردمی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این امر موجب کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها برای ناوگان عمومی خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =