۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

ایسنا نوشت: برخی منابع فاش کردند، رئیس‌جمهوری مصر در جریان سفرش به عمان سندی را برای حل و فصل سیاسی بحران یمن پیشنهاد داده بود.

روزنامه الجریده کویت به نقل از یک منبع ویژه اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، قابوس بن سعید، پادشاه عمان را در جریان جزئیات طرحی قرار داد که مقدمه‌ای برای پایان درگیری‌ها در یمن محسوب می‌شود و اجازه انجام مذاکرات سیاسی میان طرف‌های درگیر را می‌دهد.

این منبع گفت: مصر خواهان ارائه سندی بوده که دربردارنده اصولی برای حل بحران یمن است که از جمله آنها توقف درگیری‌ها و تحقق یک آتش‌بس موقت و سپس اجازه به ورود کمک‌های انسانی و پس از آن نشستن بر سر میز مذاکرات و بررسی مسائل اختلاف آمیز است.

این منبع خاطرنشان کرد: این سند، انصارالله را ملزم می‌سازد که موشک بالستیک به عربستان سعودی شلیک نکند و مانع کشتیرانی‌ها در تنگه باب المندب نشود و در عین حال از از ایران دور شده و به صورتی مستقل تصمیم‌گیری کند.

این منبع تصریح کرد: مصر به انصارالله پیشنهاد می‌کند که سلاح‌های خود را تحویل داده و به صورت تدریجی به نیروهای ارتش یمن ملحق شود. این سند پیشنهادی مصر اجازه مشارکت طرف‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل در مذاکرات را می‌دهد.

این منبع اظهار کرد: قاهره خواهان این است که تمامی توافق‌ها میان طرف‌های درگیر در یمن مکتوب باشد و رئیس‌جمهوری مصر بر لزوم نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان عمان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس و از بین بردن هرگونه اختلافی در دیدگاه‌ها و همچنین همکاری با یکدیگر برای پایان دادن به اختلاف‌ها میان طرف‌های عربی تاکید دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =