عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم معتقد است گزارشی که محمدعلی نجفی، شهردار تهران ارائه کرد تنها نوک قله یخی که از زیر اقیانوس بیرون زده است، بود. به گفته او میزان تخلفات و حرکت های غیرقانونی در 12 سال گذشته به مراتب بیش از ارقامی است که در گزارش نجفی آمده است.

غلامرضا انصاری به خبرآنلاین گفت: «تنها راه شفافیت، سلامت و حرکت بر مدار قانون در مدیریت شهری این است که ناپاکی هایی که در گذشته بوده رو و از طریق قانونی پیگیری شود. این مساله طبیعی است هر مدیریتی که انتخاب می شود شرایطی که تحویل گرفته است را به صورت شفاف و قانونی هم برای خود و هم برای مخاطبانش بازگو کند. شهرداری و منابعش متعلق به مردم است و اگر تخلفی انجام شده آقای نجفی و مجموعه مدیریت جدید مکلف و مسئول هستند که هم به سمع و اطلاع مردم و هم دستگاه های نظارتی برسانند تا پیگیری حقوقی و قضایی به صورت درست انجام شود.»

انصاری در همین حال تاکید کرد: «با توجه به شرایط امروز جامعه و حضور شبکه های اجتماعی دسترسی مردم به اطلاعات بسیار راحت است؛ از این رو حتی اگر آقای نجفی این گزارش را ارائه نمی داد به طور طبیعی از دید تیزبین گروه هایی که وظیفه خود را شفافیت و سلامت می بینند دور نبود و قطعا در دراز مدت امکان افشا و دسترسی به این اطلاعات مسیر بود.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در پاسخ به گروهی که به شهردار تهران به دلیل رای به محمدباقر قالیباف در زمان شورای شهر سوم انتقاد می کنند گفت: «کسانی که می گویند چون آقای نجفی در شورای شهر سوم به قالیباف رای داده، نباید از تخلفات سخن بگوید باید بدانند که ایشان در آن شرایط بین بد و بدتر مجبور بود به بد رضایت دهند. از شورای شهر سوم الان 12 سال گذشته و طبیعی است حتی اگر قالبیاف همفکر و همراه نجفی بود وظیفه ایشان بود که تخلفات انجام شده را گزارش کند.»

انصاری در همین حال با بیان اینکه «برخی بدشان نمی آید که مدیریت جدید شهر تهران درگیر حاشیه ها شود» گفت: «مجموعه مدیریت جدید در شورا و شهرداری تهران باید کمیته ای را مسئول رسیدگی حقوقی و قضایی به تخلفات کنند و خودشان باید وظایف جاری را انجام دهند. چیزی که امروز مردم انتظار دارند کار و حرکت رو به جلو است. مردم انتظار دارند مدیریت جدید شهر تهران مطابق شعارهایی که دادند تغییرات به صورت ملموس در مجموعه خدمات شهرداری بدهند.»

این عضو شورای شهر سابق گفت: «اصلاح روش ها و ساختارها که در گذشته بود بسیار مهم و اساسی است. مدیریت جدید شهر تهران باید در این راستا تغییرات ایجاد و کارهای روی زمین مانده را دنبال کنند. از آن طرف مجموع دستگاه های انتظامی، نظارتی و قوه قضائیه باید با تخلفات را پیگیری حقوقی کنند.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد DE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    باشه ما قبول کردیم شما خوبید
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 4
    فرافکنی دولت و نجفی
  • محسن A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 5
    همه دار و دستتون با هم انگشت کوچیکه قالیباف هم نمیشن. تو همین مدن کوتاه مردم به ناکارآندیتون پی بردند. حالا میخواید ضعف خودتون را با این حرفا بپوشونید. سندسازی های دروغین . مردم عمل را دیدند و اگر اندکی و فقط اندکی منصف باشند تایید خواهند کرد که عملکرد قالیباف در شهرداری تهران فوق العاده بوده است. طبیعتاً نقص هایی هم بوده اما نه به آن گل درشتی که برخی با گرفتن ذره بین می خواهند به مردم القا کنند.
  • بی نام DE ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    اگر تخلف وجود داره مدارک انرا به ملت ارائه کنند و این مدارک را بفرستند برای قوه قضائیه تا اگر هم قوه قضائیه کاری نکرد لا اقل ملت بدانند که البته می دانند با چه قوه قضائیه ای طرف هستند