۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

تغییرات معافیت مالیاتی برخی واحدهای تولیدی ابلاغ شد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس مصوبه هیئت دولت، معافیت مالیاتی واحدهایی که از ابتدای سال ۹۵ پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند، با تغییراتی رو به رو شد.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران ماده 14 آیین نامه اجرایی ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با تغییراتی رو به رو شده است. بر این اساس واحدهای تولیدی موضوع ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم که از ابتدای سال 95برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده ولی تاریخ آغاز به کار یا بهره برداری انها قبل از سال 95 باشد، دوره برخورداری از معافیت  مالیاتی آنها از ابتدای سال 95 خواهد بود.

در ماده 132 قانون مذکور تاکید شده، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت‌های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف‌ وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز صادر می‌شود، از تاریخ شروع بهره‌برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج‌سال و در مناطق کمترتوسعه‌یافته به مدت ده‌سال با نرخ صفر مشمول مالیات است.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    0 0
    نگاه کن حالاین معاف کردن خب بگو وپیگپری کن نقشه نکشن برای مردم درموردپسماند انرزی تجدید پزیرچی هست اون مانمدیم فروش ابم به خاطر بدهی دولت نمیدم وقبضهاامالیات حذف کنن توراخدابرای اخرین بار