معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه صبح امروز در نشست دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق شهروندی به درگذشت گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین دهقانی، با ابراز تاسف از درگذشت عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران گفت: قرار بود طی هفته‌های آتی با ایشان ملاقاتی داشته باشیم تا در مورد شرایط حقوق بشر در ایران با ایشان صحبت کنیم.

دهقانی در این نشست در بخشی از سخنان خود با اشاره به رشد توسعه اجتماعی در ایران تاکید کرد: ایران در این زمینه پیشرفتهای زیادی کرده و روند توسعه اجتماعی در ایران در مقایسه با سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه متفاوت بوده است.

وی همچنین گفت: روز گذشته خبر فوت خانم عاصمه  جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را دریافت کردیم این خبر واقعا نا راحت کننده است. ما برای ایشان دعا می کنیم واز خداوند متعال می‌خواهیم که روح ایشان را بیامرزد.

وی همچنین اعلام کرد: قرار بود طی هفته‌های آتی ملاقاتی با ایشان داشته باشیم تا در مورد شرایط حقوق بشر در ایران با ایشان رایزنی داشته باشیم ولی متاسفانه دیروز خبر فوت ایشان را شنیدیم.

به گزارش ایسنا، تاکنون شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد 5 گزارشگر در مورد ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  تاکنون انتخاب کرده است و عاصمه جهانگیر از حدود یک سال و نیم پیش مسئولیت این موضوع را برعهده داشت. او چندی پیش گزارشی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد که موارد ذکر شده در آن با واکنش جدی ایران و وزارت خارجه مواجه شد.

از بین 5 گزارشگری که تاکنون از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای ایران انتخاب شده‌اند یک نفر آنها به ایران سفر کرده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =