اعتماد آنلاین نوشت: رییس کمیسیون شوراها اظهارداشت: شورای نگهبان در خصوص شرایط اختصاصی رجل سیاسی به نتیجه رسیده است و امیدوارم با آنها در خصوص معیار رجل سیاسی به جمع‌بندی برسیم و بتوانیم آن را در اسفند ماه به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

محمدجواد کولیوند نماینده کرج و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از احتمال ارائه لایحه جامع انتخابات قبل از پایان سال خبر داد و گفت: لایحه جامع انتخابات 166 ماده دارد و تاکنون دولت بر روی 120 ماده آن کار کرده است. با توجه به اطلاعاتی که کسب کردم احتمالا تا قبل از پایان سال این لایحه را به مجلس می‌دهند. که بررسی آن در مجلس به سال 97 موکول می شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون مشخص شدن معیارهای رجل سیاسی، خاطرنشان کرد: کمیسیونی در این راستا متشکل از نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان، وزارت کشور، قوانین مجلس و کمیسیون شوراها برای بررسی شرایط عمومی رجل سیاسی تشکیل شد. این کمیسیون حدود 7 یا 8 جلسه داشته و هر سه شنبه جلسات برگزار می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری شرایط رجل سیاسی، رجل مذهبی و مدیر و مدبر را به شورای نگهبان داده‌اند. بنابراین شورای نگهبان حدود 5 ماه بر روی این موضوع کار کرده است. ما نیز در مجلس موارد دیگر قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کردیم و مواردی همچون تبلیغات انتخابات و بحث‌های هیات اجرایی را اصلاح کردیم. شرایط عمومی رجل سیاسی را نیز شورای نگهبان در اختیار ما قرار داده است و ما نیز بر روی آن کار می کنیم.

کولیوند تصریح کرد: شورای نگهبان در خصوص شرایط اختصاصی رجل سیاسی به نتیجه رسیده است و امیدواریم با آنها در خصوص معیار رجل سیاسی به جمع‌بندی برسیم و بتوانیم آن را در اسفند ماه به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

رییس کمیسیون شوراها یادآور شد: شورای نگهبان بر روی موضوع رجل سیاسی به صورت اختصاصی کار کرده و باید نمایندگان را قانع کنیم که آن را دستکاری نکنند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    0 0
    نظارت استصوابی موضوع خوبی است برای رفراندوم