10 سفره هفت سین در 10 نقطه مرکز استان اردبیل طراحی و ایجاد می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: به منظور استقبال از نوروز و گردشگران نوروزی ۱۰ سفره هفت سین در ۱۰ نقطه مرکز استان اردبیل طراحی و ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شهرام لازمی‌زارع در تشریح اقدامات شهرداری برای استقبال از عید نوروز در اردبیل اظهار داشت: طبق روال سالهای گذشته برنامه‌ریزی برای ایجاد سفره‌ها و المان هفت‌سین در مرکزیت استان اردبیل انجام شده است که در این زمینه در نظر داریم تا در 10 نقطه مشخص در مرکز استان 10 سفره هفت‌سین برپا و ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این مهم برنامه‌های شاد و مفرح متناسب با آداب‌ و رسوم نوروز در این شهر اجرا می‌شود، افزود: برگزاری آیین "نواوستی" در آخرین روز چهارشنبه سال طبق سالهای گذشته امسال نیز این آیین سنتی در کنار رود بالیخلی چای اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم مثل سالهای گذشته استقبال از این آئین ویژه خطه اردبیل باشکوه و مردمی‌تر باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل درخصوص برنامه‌ریزی برای ویژه‌ برنامه‌های نوروزی در اردبیل اظهار کرد: برنامه‌هایی من جمله استقبال از فصل بهار، کاشت گلهای بهاری، نصب المانهای اختصاصی نوروز، پیشنهاد محلهای برگزاری سفره هفت‌سین و نورپردازیها و پذیرایی از میهمانان نوروزی باید به صورت ویژه از امروز آغاز شده و در دستور کار نهادهای فرهنگی و گردشگری شهرداری قرار گیرد.

لازمی‌زارع اسکان اضطراری از مسافران و گردشگران را نیز از جمله اقدامات مناسب شهرداری دانست و افزود: علاوه بر این برنامه‌ها پاک‌سازی و شست و شوی معابر، جداول و جوی‌های آب و همچنین آسفالت و لکه‌گیری خیابان‌ها در دستور کار شهرداری است که به مانند سال‌های گذشته امکانات خود را برای اسکان اضطراری مسافران به کار خواهیم بست تا در صورت و مواقع اضطراری بتوان مسافران و گردشگران داخل استان را اسکان داد.

وی تصریح کرد: در نظر داریم در روزهای پایانی اسفندماه آیین استقبال از بهار را نیز اجرا کنیم که توزیع اقلام فرهنگی، استقبال از اولین مسافران نوروزی و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های شهرداری اردبیل است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =