یکشنبه 6 اسفند 1396
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 13:50:53 چاپ

انتقاد شریعتمداری از خودروسازان/ رضایت مردم را جلب نکردید

اقتصاد > صنعت - وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت:« نباید برای توسعه صنعت خودرو در جایگاه کنونی درجا بزنیم، بلکه باید اقدامات موثر را برای ارتقای جایگاه این صنعت انجام دهیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این که پس از پیروزی انقلاب پیشرفت های زیادی در صنعت کشور داشتیم، اظهارداشت:«امروز که با هم صحبت می کنیم، ایران در تولید فولاد در جایگاه چهاردهم قرار دارد. نزدیک به ۳۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور خواهیم داشت.»

او افزود:«در حوزه مس نیز شرایط مشابهی داشتیم. در سال ۵۷ برداشت حتی یک گرم مس را نداشتیم، اما الان شرایط متفاوت شده است. در سایر اقلام نیز پیشرفت های خوبی داشتیم.»

شریعتمداری با بیان اینکه ملت ایران برپایه توانایی های خود توانسته قدم های موثری را در حوزه های صنعتی بردارد،تصریح کرد:«علاوه بر همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، امید نیز رو به رشد بوده است؛ مدیران ما برخاسته از مردم و جزیی از مردم هستند.»

او با طرح این پرسش که انتظار مردم چیست؟ و آیا با وجود حمایت هایی که پس از جنگ تحمیلی از مجموعه صنعت خودرو شده، در جایگاه شایسته ای قرار دارد یا خیر؟ گفت:« پاسخ مردم به این موضوع خیلی خوب نیست؛ آنچه که ما تولید می کنیم را مردم می‌خرند.حال آنکه گزارش ها و نظرسنجی ها نشان می دهد که باید در جهت افزایش کیفیت خودروها گام های بلندتری برداریم.»

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه فاصله رضایت مشتری از خودروها مطلوب نیست،عنوان کرد:« در این زمینه بیشتر تشریفاتی عمل می شود؛در حالی که باید به این پرسش هم جواب داد که علت و عوامل آن چیست؟»

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که صنعت خودروسازی بومی نیست و رقبا در دنیا دارای تجربیات مختلفی هستند، تصریح کرد:«در جذب سرمایه گذاری خارجی به معنای واقعی کار نکردیم و در تعهد متقابل، عمق ساخت داخل و تولید اجزای خودرو نتوانستیم در قراردادهای فبلی موفق باشیم.»

شریعتمداری متذکر شد:«امروز هم از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم؛ حتی آنهایی که سهم ۵۰ درصدی از تولید را می‌خواهند.»

وی افزود:«در تولید خودروهای برقی هنوز فاصله زیادی با دنیا نداریم؛ اگر در این رابطه کار موثری انجام دهیم، موفق خواهیم بود.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:« ۳.۵ تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی سهم شرکت های خودروسازی است، ۱۲ درصد اشتغال صنعت نیز در بخش خودرو انجام می شود که جایگاه این صنعت را نه تنها در بخش اقتصادی، بلکه در بخش سیاسی و اجتماعی نیز بالا می برد.»

 

3535

38 دیدگاه
  • سینا
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 14:04:34
    پاسخ
    81 0

    فکر کنم با این حرف شما خودرو مونتاژ کن ها یک قدم به ورشکستگی نزدیک شدن.جمله خیلی سنگینه

    • عرفان
      سه شنبه 24 بهمن 1396 - 16:22:27
      51 1

      وقتی وزیر صنایع یکی مثل تو باشه ، وضع خودروسازی هم باید این باشه

    • مهربان توسی
      چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 14:16:01
      7 0

      اگه راست میگید دوکار بکنید اول خصوصی سازی 2شرکت رانتی خودروساز داخلی دوم کاهش تعرفه واردات کم مصرفها و تعرفه صفر برا هیبریدها

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 14:22:37
    پاسخ
    87 2

    تعرفه رو ببر بالاتر حله.

  • شهبازی
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 14:50:29
    پاسخ
    81 1

    این آقا نماینده عده ای است که با هم هستند به چه دلیل و منطقی در این شرایط 50 درصد تعرفه را بردند بالا به نظر شما غیر از این هست که برای منافع خاص بوده در تمام دنیا تمام ماشین های هیبریدی را با تعرفه صفر وارد می کنند برای سلامت جامعه اینجا 150 دز صد باید بدهی با این نرخ دلار ما مردم چقدر ساده هستیم که هر بار گول این کاندیدا را می خوریم

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 14:55:17
    پاسخ
    70 1

    شما لطف کن تعرفه رو بیار پایین اونوقت این ارابه ساز هاتون ببینم میتونن رقابت کنن گرچه شما هم خیلی ناراضی نیستی مردم تو جاده ها بمیرن

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 15:05:49
    پاسخ
    54 0

    یعنی میدونه که مردم اصلا دوس ندارن خودروساز هارو؟ ایول بابا... شما ها چه مردمی هستید و به فکر مردم

  • کارمند
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 16:12:56
    پاسخ
    75 1

    اگه رضایت مردم از خودروسازها جلب نشد مهم نیست.مهم اینه که رضایت خودروسازها از شما در بالابردن نجومی تعرفه هاجلب شد.

  • احمدی
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 16:58:19
    پاسخ
    28 1

    براساس مصوبه مجلس جهت بالا بردن کیفیت خودروهای تولید داخل دولت بایدسالنه ۵٪ ازعوارض وارادات خودرو را کاهش می داد ولی بر عکس امسال عوارض واردات را دوبرابر کرد با این حساب خودرو ساز داخلی اطمینان دارد که هیچ رقیبی نخواهد داشت وهر بنجلی تولید کند مردم مجبورند بخرند . اقای روحانی در شعارهای تبلیغاتی افاضه می فرمودند که مردم حق دارند خودروی خوب سوار شوند . عجب قولی ؟

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 17:15:10
    پاسخ
    24 0

    شما تعرفه خودرو صفر کن که رضایت مردم جلب کنی به این خودرو سازها امیدی نیست.

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 17:19:17
    پاسخ
    20 0

    یک بام و دو هوا .... سر کی داد میزنی برادر ؟ تعرفه رو بردی بالا فکر کردی اینها ارابه سازان هم کیفیت را بالا میبرند ... اما دریغ از اینکه حاشیه آنها را بالا بردید تا کیفیت را افزایش ندهند....

  • بی نام
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 21:17:30
    پاسخ
    30 0

    خدا لعنت کند کسانی را که آرزو ی سوار شدن یک ماشین خوب را به دل مردم گذاشتند

  • دلسوز
    سه شنبه 24 بهمن 1396 - 21:27:07
    پاسخ
    18 1

    جالب اینجاست که مسئولین که باید پاسخگوی مردم باشند خودشون شدند منتقد آقای وزیر و جنابان وکلای مجلس نا کی باید مردم با جان و مالشون تاوان کارهای شماها را بدهند؟

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 00:06:53
    پاسخ
    29 0

    شما حقوق میگیری که انتقاد کنی؟ پس کی باید مشکلو حل کنه؟

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 08:02:33
    پاسخ
    25 0

    ببخشید شما؟ این روزا همه یاد گرفتن منتقد باشن. حتی وزیر از زیر مجموعه خود انتقاد می کنه. من نمیدونم اینا که برنامه ای ندارن برای چی وزیر میشن

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 08:18:53
    پاسخ
    16 0

    بي توجهي به ضوابط مديريت علمي صنعتي در ايجاد زمينه لازم جهت توليد مناسب وهمه جانبه خوب در شركت ايران خودرو مشهود است وخلاصه اقاي وزير با بازنشسته ها نميشه يك شركت خودرو سازي مدرن وشايسته يك كشور با فرهنگ اسلامي وايراني را اداره كرد ونگو كه نميبيني الان مردم انتظار دارن خدمات بگيرن ولي فرايند هاي مجاز در ايران خودرو اسير تفكرات غير دانشگاهي و ترجيحا" كوچه بازاري در خدمات خودرو هستند وجالب اينكه كارشناسان تحصيل كرده ومسلط در اين شركت ها بيكار وفقط شاهد اين بي توجهي ميباشند.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 08:36:56
    پاسخ
    29 0

    دیروز مدیرعامل سایپا اظهار فضل نمودن که بنز و هیوندای استاندار ایران را پاس نمیکنند.نمیدانستیم پراید از لحاظ کیفی از این دو خودرو ساز بالاتر است که فهمیدیم.

    • بی نام
      پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 15:58:18
      0 0

      اون افرادی که برایشان سخنرانی می کرد که بودند؟

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 09:48:32
    پاسخ
    24 0

    اقای شریعتمداری. اینها که خودرو ساز نیستند. اینها فرغون ساز هستند. ایران و کره جنوبی تبریبا در یک زمان خودرو سازی را شروع کردند. اما انها کجا و ما کجا. غیرت هم چیز خوبیه که ندارند.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:03:31
    پاسخ
    12 0

    فقط انشاا...کاهش تعرفه واردات و مبارزه با رانت و ویزه خواری مافیای خودروسازی داخلی

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:03:44
    پاسخ
    17 0

    بنا بر قانون باید هر سال میزان تعرفه واردات کاهش پیدا میکرد.حتی قانون مصوب خودتون هم عمل نمیکنید.حداقل مطالبه مردم بازگشت به تعرفه های قبلی هست.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:07:28
    پاسخ
    20 1

    خراب بشه این ایران خودرو و سایپا

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:14:16
    پاسخ
    9 1

    بنظرم ممنوعیت بالای ۴۰ هزار دلار رو هم شامل میشه، چون کلا اجرای مصوبه رو متوقف کرده.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:16:59
    پاسخ
    15 0

    میدونید تنها بازار این خودرو ها ایران هست و حتی خود چینی ها سوار این خودرو ها نمی شوند

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:17:19
    پاسخ
    13 1

    چینیها به بهانه های زیاد پول نفت را نقدی پرداخت نمیکنن و دولت مجبوره جنس ازشون بخره. آیا این نوعی خفت و خواری نیست

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:18:47
    پاسخ
    10 0

    تو این کشور کلا اثر همه چی روی چیزای دیگه گرون شدن بیشترشه و هجوم بیشتر امت برای خرید اون چیز.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:19:12
    پاسخ
    8 1

    انشالله که قیمت ارز برنگردد که وارد کنند گان پول یامفت به جیب بزنید

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:20:18
    پاسخ
    12 1

    اینکاروزارت صنعت ومنفعت خیلی تعجب آور است حیف نیست مردم حلبی های متحرک داخلی راسوارشوند که هم محیطزیست را الوده میکندهم جانشان رابه خطر میاندازد

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:20:30
    پاسخ
    16 1

    من فقط برام سواله اين كارشناساني كه ميگن نظر كارشناسي دادن چه كساني هستن و چرا گزارش كارشناسيشون به مردم ارائه نميشه؟ با يه حساب سرانگشتي ارزش حرارتي بنزين و گازنيروگاه هاي برقي، و آلايندگي هردو، واضحه حتا خودروي الكتريكي هم باعث افزايش آلودگي محيط ميشه، خودروي هيبريدي فقط به عنوان بهترين مسير براي ايجاد فرصت جهت آماده سازي توليد پاك هيدروژن و خودروهاي هيدروژني هستش وقتي ميگن فرار مغز خطرناكه ميگن به درك كه برن، نتيجش ميشه اين كارشناسي هاي هزاردرصد غلط در سطح تصميم گيري كلان كشور

    • بی نام
      چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:16:39
      0 0

      استاد داری اشتباه می زنیخودروی هیبریدی خودروی هیدروژنی نیست. یه کم مطالعه کنید بعد نظر بدید لطفا

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:20:42
    پاسخ
    15 1

    این اقدام باید برای تعرفه باقی خودرو های وارداتی هم صورت بگیره. افزایش تعرفه ها هیچ سودی عاید مردم نمیکنه فقط باعث شد یک عده ای خاص سرمایه هاشون یک شبه چندین برابر بشه که بهش میگن رانت خوری.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:21:00
    پاسخ
    3 3

    فقط پراید

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:21:16
    پاسخ
    10 2

    گرون کنین ما مردمم خدایی داریم

  • اردلان
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 11:59:31
    پاسخ
    10 1

    شرکت مس سرچشمه 1351 تشکیل شده است .آیا واقعا تا سال 1357 یک گرم مس هم برداشت نکرده ؟

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 13:03:23
    پاسخ
    0 0

    یک راه حل ساده و امکان پذیر برای خصوصی کردن شرکتهای دولتی این است که دولت به جای اینکه به دنبال فروش مالکیت شرکتها باشد. مالکیت را نگه دارد و فقط حق رای برای انتخاب هیات مدیره را بفروشد. اینطوری به راحتی مدیریت خصوصی میشود و دولت هم به عنوان بازرس و حسابرس نقش خود را به عنوان ناظر بر عملکرد مدیریت بخش خصوصی اعمال میکند.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:11:58
    پاسخ
    8 0

    خدا لعنت کنه ظالمینی رو که قیمت ماشینو و تعرفه شو بالا بردن البته دستور از جایه دیگه بود و مردم هم باید بمیرن تو جاده ها و نابود شن.......................

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:20:26
    پاسخ
    8 0

    یعنی مسوولی نداریم که نقش اپوزیسیون را هم همزمان بازی نکند؟

  • تورج اسلوب دوست
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 20:36:17
    پاسخ
    4 0

    انتقاد کرد؟ آخی چه لطیف.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x