وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:«رای موقت دیوان عدالت اداری درباره لغو تعرفه خودروهای وارداتی را از رسانه ها دیده ام و هنوز چیزی به وزارت صنعت و گمرکات ابلاغ نشده است واخذ تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران در حاشیه پنجمین همایش صنعت خودرو در پاسخ این پرسش که چرا با وجود الزام دیوان عدالت اداری در اجرای مصوبه این بخش در لغو افزایش تعرفه خودرو، همچنان این موضوع اجرایی نشده و شما معتقدید مصوبه دولت را اجرایی کنید؟ اظهار داشت: نرخ تعرفه براساس مصوبه هیات وزیران تنظیم شده است،بنابراین تغییر نرخ تعرفه کالا موجب رانت عجیب و غریب و فساد گسترده ای می شود که کنترل آن سخت است.

وی افزود:ما منتظر ابلاغ رای قطعی دیوان عدالت اداری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ما تمام تلاشمان را می کنیم تا اطلاعات لازم را در اختیار دیوان عدالت اداره قرار دهیم، در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان عدالت در تصویب رای موقت خود نظری از دولت یا وزارتخانه گرفته است یا خیر، تصریح کرد: البته من رای موقت دیوان را از رسانه ها دیده ام و هنوز چیزی به وزارت صنعت و گمرکات ابلاغ نشده است.

شریعتمداری در مورد همایش امروز و این که چرا هر ساله قراردادها فقط به ارث برده مي شود، و درباره آخرين وضعيت قراردادهاي خارجي عنوان کرد: از عمر دولت دوازدهم زياد نمي گذرد و اين قراردادها براي اجرايي شدن مقدماتي نياز دارند كه بالاخره سرمايه گذار خارجي بيايد و بروند و شرايط را بررسي كند زمان مي برد و همه اينها در قراردادنهايي اثر گذار است در هر صورت مسير قاوني را طي مي كند و به لحاظ فني اجراي قراردادها طولاني نشده است.

وی با در پاسخ به اين پرسش كه آيا شركت هاي ديگري غير از فرانسوی وارد ايران خواهند شد يا خير گفت : ما حتما در مورد ورود سرمايه گذار خارجي به ايران هيچ محدوديتي قائل نيستيم البته در صورتي كه ضوابط و مقررات را رعايت كنند.

شریعتمداری گفت:قراردادي كه امروز صورت گرفت بين شركت قطعه ساز فرانسوي با قطعه ساز داخلی بود که قرار شد همکاری مشترک داشته باشند. 

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بوئين زهرا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    4 0
    رای قطعی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد ، صرفا ً جهت اطلاع و عمل به موارد آن سریعا ً
  • آزاد A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    2 0
    ابلاغ نامه های اداری با لاک پشت انجام میشه؟