تندیس خیرین برتر مدرسه ساز در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش به طرح «امید آینده» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این مراسم گفت: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژه ای دارد که این مساله در مدارس خیرساز مضاعف می‌شود چراکه در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش‌وپرورش کودکان؛ بحث مکان یابی آن هم مطرح است چون بیشتر این مدارس در مناطق کم برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایین‌تر است.

فاطمه مهاجرانی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرح‌هایی همچون «امید آینده» توضیح داد: موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها یا همان CSR امروزه جز مباحث مهمی است که این نهادها می‌توانند از طریق آن هم مسئولیت‌پذیری خود را نمایش داده و در برندینگ خود از آن استفاده کنند و هم خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلماً مدرسه‌سازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و ... یکی از بهترین انتخاب‌هاست و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.

ساخت 8 مدرسه؛ توزیع 1.800.000 بسته لوازم‌التحریر

در ادامه مدیرعامل موسسه خیریه یاوری فرهنگی گفت: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن 8 مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنین یک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع شده است.

رضا درمان ادامه داد: ما در کشور 13 میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد 7 میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر 4 دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است.

به گفته مدیرعامل موسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌تحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی بانک آینده در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌شده‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =