سه شنبه 3 مهر 1397
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 06:12:18 چاپ
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد:

ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای براساس نیاز بازار کار منطقه ای

استان‌ها > مازندران - دکتر پاک سرشت معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای دیدار کرد و به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران دکتر سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این دیدار که با حضور مدیران ستادی ، برخی از روسای مراکز، نمایندگان آموزشگاه‌های آزاد استان و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد استان مازندران را استانی پیشرو و موفق در ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و موفقیت پی‌درپی این اداره کل در مسابقات ملی مهارت را شاهد این ادعا عنوان کرد.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم ارتباطات بیرونی سازمان تصریح کرد: حیاط یک سیستم بستگی به ارتباط درست، به روز و موثری با محیط بیرون دارد و با گذشت 40 سال از انقلاب، وهمگام با آن، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به بلوغ و پختگی لازم در این زمینه رسیده است و درکی کاملی از شرایط پیش رو در جامعه دارد.
وی در تشریح اینکه محیط پیرامونی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور چه جنبه‌هایی را شامل می‌شود اظهار داشت: محیط‌های صنعت و صنوف، محیط آموزشی، جامعه، دولت و نهادهای دولتی ازجمله محیط‌های است که سازمان باید برای پویایی و ثمربخشی بیشتر با آن ارتباط موثری داشته باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ریزی و موفقیت آن را زمانی مناسب دانست که جامعه به تواند به عینه اثرات آن را مشاهده کند و افزود: خوشبختانه جامعه به‌ضرورت آموزش‌های مهارتی پی برده است و این فرصت تاریخی است که باید از آن نهایت بهره را ببریم.
وی به روابط عمومی‌ها و همکاران سازمان تأکید کرد که باید به جامعه بگوییم نیاز مهارت و فقر مهارتی جدی است و فقر مهارت نسلی جامعه را تهدید می‌کند و باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست آنان را از فعالیت‌ها، توانایی‌ها سازمان آگاه کنیم.
دکتر پاک سرشت مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای را دروازه‌بانان این سازمان در ارتباط با محیط بیرون دانست و افزود: اصرار بنده برای برگزاری چنین جلساتی با مربیان آموزشی استان‌ها به این جهت است که مربیان کسانی هستند که در عینی‌ترین بخش سازمان، با صنایع، صنوف و نیازهای آموزشی جامعه در ارتباط هستند.
وی با تأکید بر تفکر آموزش‌های منطقه‌ای و محلی تصریح کرد: هرکدام از ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق باید نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ایفا کنند و همچون سازمان نیازسنجی، برنامه‌ریزی آموزشی کنند و روش‌های ارتباط با محیط بیرون و تجهیز کارگاه‌ها را تعیین کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور این رویکرد را از برنامه‌های این سازمان در سال 97 دانست و ادامه داد: هر استان در کشور به‌واسطه یک مزیت به یک مرکز ویژه تبدیل می‌شود که در این صورت می‌توانیم 31 مرکز ویژه داشته باشیم.
وی همچنین تقسیم استان‌ها با رویکرد تفکر محلی و منطقه‌ای در مناطق هفت‌گانه و تشکیل کمیته‌های مربیان، آموزشگاه‌های آزاد، آزمون و.. را از برنامه‌های دیگر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال 97 عنوان کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر 3 اصل مهم در ارائه آموزش‌های مهارتی تأکید کرد و افزود: در ارائه آموزش‌های باید بر 3 اصل هدفمند بودن آموزش‌ها، فعالانه بودن و اثربخشی این آموزش‌ها توجه کرد.
شایان‌ذکر است در این نشست هم‌اندیشی پیش از سخنان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، روسای مراکز آموزشی و نمایندگان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نظرات خود را در مورد مشکلات و چالش‌های سازمان مطرح کردند و به ارائه راهکارها و پیشنهادها لازم در این خصوص پرداختند.

 

46

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
آخرین مطالب