بیمارستانی که حیاطش به محل عبور گوسفندان تبدیل شده است!

تسنیم نوشت:نداشتن حصار در بیمارستان تازه تاسیس استهبان، حیاط این بیمارستان را به محل عبور گوسفندان و یا ورود سگ‌های ولگرد و وحشی تبدیل کرده است.

بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان بهمن ماه سال 94 افتتاح شد. بیمارستانی که بسیاری معتقدند به صورت نیمه‌تمام افتتاح شده و هنوز علاوه بر اینکه دیوار اطراف آن کشیده نشده، بخش‌های دیگر آن از جمله محل استراحت پزشکان نیز افتتاح نشده است.

اختلاف پیمانکار و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سبب شده که این بیمارستان بدون حصار بماند و همراهان بیمار و حتی بیماران امنیت لازم را در هنگام عبور از حیاط این بیمارستان به ویژه در شب‌ها نداشته باشند.

در کنار نداشتن حصارکشی، این بیمارستان از محوطه‌سازی مناسبی نیز برخوردار نیست و مراجعه‌کنندکان نیز به شدت از وضعیت موجود ناراضی هستند.

همچنین مسئولان شهرستان استهبان از جمله امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار نیز از وضعیت موجود ناراضی بوده و در جلسه‌های مختلف خواستار برطرف کردن مشکلات موجود شده‌اند.

مشکلاتی که نیازمند عزم همگانی مسئولان استانی از جمله مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و دستگاه‌های دیگر متولی در شهرستان استهبان را می‌طلبد، که در یک اقدام جهادی برای رفع آن اقدام کنند.

اینکه حیوانی وارد محل جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی شود، شایسته نیست و مشکلات بهداشتی را نیز دوچندان می‌کند که باید با یک نگاه برای برطرف شدن مشکلات موجود چاره‌اندیشی شود.

در اطراف بیمارستان استهبان که نظاره‌گر باشی، اتاقک‌های موقف کارگاهی که به صورت نازیبا و ناهگون کنار هم قرار گرفته دل هر رهگذری را می‌زند.

در کنار این مشکلات، قرار گرفتن بیمارستان در مسیر سیلاب نیز از مشکلات دیگری است که باید با یک نقشه و برنامه مهندسی رفع مشکل شده و آب را به بیرون از بیمارستان هدایت کنند.

چوب اختلاف پیمانکار با دانشگاه را نباید مردم بخورند

امام جمعه استهبان در مورد مشکلات بیمارستان تازه تاسیس استهبان اظهار داشت: یکی از مشکلات این بیمارستان کمبود نیروی خدماتی است که این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری به اجرا نشدن طرح حصار کشی بیمارستان استهبان انتقاد کرد و گفت: چوب اختلاف پیمانکار و دانشگاه را نباید مردم بخورند، بلکه باید طوری برنامه‌ریزی شود که شاهد برطرف شدن مشکلات موجود باشیم.

اصغر مسعودی نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز نیز اظهار داشت: تاکنون تلاش‌های خوبی برای توسعه و رونق برنامه‌های بهداشتی در این شهرستان شده اما به نتایج مطلوب نرسیدیم.

وی بیان کرد: حصارکشی و ایجاد سیل‌بند جز اولویت‌هایی است که باید برای تکمیل بیمارستان روی آن برنامه‌ریزی و همه اداره‌ها موظفند برای این موضوع و مسیر سیل کمک کنند.

فرماندار شهرستان استهبان نیز از رشد 53 درصدی فعالیت‌های بهداشت و درمان در این شهرستان طی سال‌های گذشته خبر داد و اظهار داشت: بخاطر برخی اقدامات کارهای بزرگ به چشم نمی‌آید که امیدوارم برای برطرف شدن آن مسولان توجه داشته باشند.

محمدمهدی شرفی افزود: اعتبار هزینه حصارکشی و محوطه‌سازی بیمارستان حدود 4.5 میلیارد تومان برآورد شده که تنها 500 میلیون تومان به آن اختصاص یافته که این جوابگو نیست.

شرفی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان هنوز با مشکلات مختلف از جمله گرمایش، سرمایش و اتاق اکسیژن ساز روبرو است که درخواست برطرف شدن این مشکلات را داریم.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر دو هفته گذشته خود به شهرستان استهبان از نزدیک مشکلات بیمارستان استهبان را بررسی کرد که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد برطرف شدن آن باشیم.

علی بهادر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان شهرستان استهبان که با حضور امام جمعه و نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در سالن شهیدگنجی فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در شهرستان استهبان وضعیت حصارکشی و محوطه‌سازی بیمارستان امام خمینی(ره) است که با یک برنامه‌ریزی و اعتبار پنج میلیارد تومانی که اختصاص یافته، پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: این بیمارستان همچنین به تجهیزات مختلف از جمله اکسیژن‌ساز نیاز دارد که این موضوع نیز در برنامه‌ها قرار گرفته و برای برطرف شدن آن اقدام می‌شود.

بهادر افزود: اجرای طرح سیل‌بند در ورودی این بیمارستان یکی از موضوع‌های بسیار مهم است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان محلی شهرستان و استان برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در طی سال‌های گذشته خدمات بسیار مناسبی برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان استهبان صورت گرفته و امیدواریم روز به روز توسعه یابد.

وی با بیان اینکه پرداخت نشدن بدهی توسط سازمان‌های بیمه‌گر یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شیراز است: بیان کرد: در حال حاضر 750 میلیارد تومان طلب داریم که در صورت پرداخت آن بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 شهروندان استهبانی از وضعیت موجود بیمارستان استهبان بسیار ناراضی بوده و خواستار تسریع در برطرف شده مشکلات موجود هستند.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    2 0
    والله مهران مدیری هم دقیقا همین صحنه رو ساخت اما قشر فرهیخته پزشکان شکایت به افلاک بردند