یکشنبه 31 تیر 1397
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:03:51 چاپ

ورود پلیس به بازار ارز قیمت دلار را ۱۰۰ تومان کاهش داد

اقتصاد > اقتصاد کلان - مهر نوشت:رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران بازار ارز در عملیات پلیس خبر داد و گفت: در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و عملیات تاثیرگذار بود.

سردار حسین رحیمی در حاشیه عملیات پلیس تهران برای دستگیری اخلال گران بازار ارز که با حضور پلیس آگاهی، پیشگیری و یگان امداد انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای اخیر بازار ارز وضعیت خوبی نداشت و با برگزاری جلسات قرار شد دستگاه قضا و ناجا وارد عمل شوند. 

وی ادامه داد: صبح روز جاری با رصد های اطلاعاتی پلیس آگاهی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد و پلیس امنیت وارد عمل شدند و تاکنون ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران دستگیر شدند.  در این عملیات بالغ بر ۵۰۰ هزار انواع ارز کشف و ضبط شد.  همچنین ۱۰ صرافی غیرمجاز پلمپ شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این طرح با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: بانک مرکزی از ما درخواست ورود به بازار و برخورد با اخلال گران را دارد.  پلیس محل فعالیت دلالان را ترک نمی کند و حتی پاتوقهای جدید احتمالی آنان را شناسایی می کند. 

وی با بیان اینکه اغلب کسانی که دستگیر شده اند از قبل شناسایی کرده بودیم، گفت: عملیات کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گرفت و نفرات اصلی دستگیر شدند. افراد در خیابان های منوچهری، سبزه میدان و پاساژ  افشار دستگیر شدند. 

سردار رحیمی افزود: به پلیس فتا نیز ماموریت شناسایی دلالان در فضای مجازی محول شد.  ۱۶ واحد دیگر از سوی پلیس امنیت شناسایی و تذکر گرفتند و در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با توجه به مجوزها، ادله و مدارکی که در دست داشت کار خود را آغاز کرد. ما به مردم اطمینان می دهیم که برخوردمان با این افراد جدی خواهد بود و افرادی که در مکان های سبزه میدان، منوچهری و پاساژ افشار تجمع می کنند با آنها برخورد انتظامی و قضایی می شود و حتی اگر پاتوق این افراد عوض شود مجددا به سراغ آنها خواهیم رفت و اطمینان می دهیم برخورد با این افراد مقطعی نخواهد بود.

سردار رحیمی اظهار کرد: در بعضی ایام، مانند ایام نوروز میزان درخواست ارز بالا می رود اما این روند بالا رفتن قیمت ارز، روند غیرمتعارفی داشته که یکی از عوامل آن می تواند این افراد باشد.

 

3535

کلید واژه‌ها : بازار طلا و ارز - نرخ ارز - ارز - دلار -
38 دیدگاه
  • انسان
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:35:11
    پاسخ
    71 0

    700 تومان تو یک هفته میره بالا بعد با کلب زدو بند 100 تومن میارن پایین...خسته نباشن

    • حمید
      جمعه 27 بهمن 1396 - 11:25:50
      2 0

      مشکل ارز ما با بگیر ببند حل نمیشه تا وقتی کشور تولید نداشته باشه و همچی وارداتی باشه طبیعتا مشتری ارز زیاده و قیمتش رو به بالا.تا وقتی مردم از تولید ملی حمایت نکنند و جنس وارداتی بخرند وضع همینه چون عمده مشتری ارز وارد کننده ها هستند.دولت باید جلوی ورود اکثر کالاهایی که تولید داخلی دارند رو چه به صورت قانونی و چه به صورت قاچاق بگیره تا انقدر ارز از کشور خارج نشه.متاسفانه دولت عملا هیچ کاری برای تولید نکرده حتی میتونست با نگرفتن مالیات و واردات بدون گمرکی دستگاهای تولید بخش تولید رو احیا کنه

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:37:27
    پاسخ
    23 3

    مگه خرید و فروش ارز جرمه که افراد رو بازداشت می کنند . عرضه کنترل اقتصاد کشور رو ندارند به زور متوسل می شن . خوب دوره احمدی نژاد هم که همین کارها رو می کردند بعد همین دولتمردهای فعلی به این رفتار می گفتند پوپولیستی همین آقای جمشید بسم اله که تو اون دوره بازداشت شد و کلی حرف بهش بستند مگه محکوم شد؟ مگه تونستند براساس قانون اتهامی بهش وارد کنند؟ یه مدت غیر قانونی نگهش داشتند بعد هم آزاد شد . با این کارها بیشتر مردم رو به اقتصاد کشور و مدیران اون بدبین می کنند و وضعیت بدتر خواهد شد.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:39:18
    پاسخ
    52 3

    اقتصاد با زور درست نمیشه .

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:54:58
    پاسخ
    47 1

    خسته نباشن....واقعا دلار کاهش چشم گیر و قابل توجهی داشت ....احسنت....

  • احمد
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 16:03:10
    پاسخ
    19 21

    در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت ارز در صرافیها و بانک در قبال بلیط سفر انجام میشه. من در کشور سوئد زندگی میکنم و هر وقت که برای گرفتن ارز به بانک یا صرافی فورکس و ایکس چنچ رجوع میکنم اول بلیط مسافرت میخوان. اگر مقدار ارز بیشتر از ۲۰۰۰ یورو باشه کپی آخرین تراکنش بانک را هم میخوان. اگر ارز درخواستی از ۹۰۰۰ یورو بیشتر باشه باید ۷ روز قبل درخواست بشه و اگر موافقت شد ارز پرداخت میشه. البته به ندرت موافقت میشه مگر برای کار تجاری.

    • بیژن
      چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 17:38:49
      18 0

      البته به این نکته هم توجه بکنید که مردم اروپا و آمریکا با استفاده از کارت های اعتباریشون در اقصی نقاط دنیا به پول موردنیازشون دسترسی دارن و این محدودیت ها برای دریافت و خرج کردن اسکناسه که ردیابیش درصورت استفاده های غیرقانونی سخته. درضمن اونا برای حفظ ارزش پولشون نیاز به تبدیل پول هاشون به ارزهای قدرتمند ندارند

    • بی نام
      چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 18:07:26
      13 1

      شما ابن رو هم بگویید که کارت اعتباری دارید و همه جای دنیا راحت میتونید خرج کنید شما نیاز به ارز کاغذی ندارید

    • بی نام
      چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 22:25:17
      8 1

      تو کانادا که هرچقدر بخوای بخری یا بفروشی رو برات انجام میدن.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 16:44:12
    پاسخ
    13 14

    روحانی زودتر یه فکری بردار نجات‌مان ازدست این مفسدان دزد اقتصادی.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 17:38:28
    پاسخ
    8 0

    واقعا پائین امدن ارزش پول فشار زیادی به طبقه ضعیف وارد می کند

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 18:13:41
    پاسخ
    11 0

    خوشحال شدیم آقای روحانی از این مدیریت پر امید ممنونیم.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 19:18:48
    پاسخ
    19 0

    مملکت از دست رفته شرم اوره که ارزش پول کشورهای در حال جنگ هم اینطور پایین نمیاد

    • بی نام
      پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:38:41
      12 0

      برای اینکه اون موقع بقول قدیمیا از کوهان میخوردیم الان دیگه خبری از اون پس اندازای گذشته نیست

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 20:21:13
    پاسخ
    23 3

    اون روز برسه که منت احمدی نژاد رو بکشید که برگرده خخخ.

  • امیر
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 20:39:05
    پاسخ
    9 4

    کلا این که یک سری افراد در خیابان اسکناس دست بگیرند و خرید و فروش کنند جالب نیست و باید برای همیشه این رویه برداشته شود.

  • بی نام
    چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 22:05:27
    پاسخ
    9 1

    این نتیجه کاهش سود بانکی به صورت دستوری هست.....گفتن رونق ملک و صنعت از زبان مسعولان هیچ مشکلی رو حل نمیکنه...پول بسمت دلار و طلا میرود....

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 10:51:55
    پاسخ
    13 0

    آقای سیف چرا نمی خواد قبول کنه که کاهش بهره این بلا رو سر ارز درآورد؟ کارهای احمدی نژاد رو دوباره تکرار کردید اونا هم بهره رو کم کردن زد به بازار ارز

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 10:54:36
    پاسخ
    6 0

    وقتی غیر متخصص جماعت مسئولیت اقتصاد رو میگیره همین میشه اخه مگه بازرگان اقتصاددانه؟

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 10:55:05
    پاسخ
    9 0

    اقای روحانی طیب نیا رو برگردون جان عزیزت این سیف هم برکنار کن

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:14:47
    پاسخ
    5 0

    درست مثل پاک کردن صورت مسئله به این میگن روش چکشی مستقیم ولی اوضاع روبدترمیکنه

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:17:17
    پاسخ
    11 0

    مثل سیمرغهای بلورین خخخخ همین طور پیش برویم در همین چهل سالگی قکر کنم بشوریم ونزوئلا

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:18:28
    پاسخ
    7 0

    تا کی باید از جیب مردم بردارید برای جبران بی کفایتی مدیران اقتصادی تون؟

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:20:15
    پاسخ
    6 0

    سیاست بانک مرکزی برای رساندن دلار به 5500 تومان مانند تکنیک انتقال سازه های عظیم دریایی مانند سکوهای نفتی به مقصد است.

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:21:07
    پاسخ
    6 0

    اقای سیف و وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشند بر چه اساس علمی قیمت ارز باعث انهدام سیستم بانکی شده است. کاری کردند که هیچ اقتصاد دان مستقلی که نگران قیش حقوقی ونگرانی مقام خود مثلا به عنوان مقام مشاور دولت را ندارد برای اقتصاد ایران تجویز نمی کرد و نمی کند. ا

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:21:41
    پاسخ
    5 0

    این مسئولان تیم اقتصادی و خارجی نه تنها حاذق نبودند بلکه فقط به فکر دادن مسکن و اب نبات به کودک بودندتا کودک و والدین کودک از انها برای کوتاه مدت تعریف کنند و این نتیجه است و حالا شما ببینید وزیر پیشین اقتصاد کجا هست تا نتیجه تجویر خود را ببیند.

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:22:02
    پاسخ
    9 1

    بدبختی اینه که هنو تحریمی چیزی نشدیم دوباره که انقد بازار بهم ریخته تحریم کنه بیشتر چی میشیمبعد میگن امریکا هیچ غلطتی نمیتونه کنهوالا غلط نمیکنه هر کاری که دوس داره به خوبی داره انجام میده

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:22:26
    پاسخ
    11 0

    آقای سیف تهدیدکرده مشخصات خریداران ارزرابه اداره مالیات میده خوب بده میخوای ازکل ملت مالیات بگیری؟ چراسعی میکنی ضعف مدیریت خودتوباگرفتن مالیات جبران کنی؟

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:23:10
    پاسخ
    10 3

    دوستانی که این مطلب رو می‌خونید.مطمئن باشید دلار ۶۰۰۰ تومان خواهد شد...

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:23:38
    پاسخ
    3 0

    خوبه برخی مسولین دکتر و مهندس و 2تابعیتی هستن و خارج دیده اگه نبودن الان باید دلار میشد 12 تومن خدایی خیلی زحمت میکشن دلم براشون میسوزه که خواب زندگی ندارن و فقط خدمت و خدمت به ایران و ایرانی فقط ملت یه امضا خواستنی اونو نمیدن غیر این مشکلی مگه هست؟ خسته نباشین دل اورا خسته نباشین بزرگ مرد های تکرار نشدنی این میهن

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:25:11
    پاسخ
    6 0

    خیلی عالیه. مبارکه دلار بانکی هم 4900 را رد کرد. خداقوت به سیف عزیز

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:26:02
    پاسخ
    10 0

    گرونی دلار یعنی تورم شدید

  • بی نام
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 11:26:23
    پاسخ
    10 0

    گران شدن دلار یعنی افزایش نرخ دلار نسبت به سایر ارزها و پول ملی ما. ولی بی ارزش شدن پول ملی یعنی همین افتضاحی که شاهدش هستیم .یعنی بی ارزش شدن دارایی ایرانی ها علی رغم جون کندنشان. یعنی تورم پنهانی که بزودی آشکار خواهد شد. یعنی اضمحلال اقتصاد ایران در سال آتی. از شرایط دهشتناکی که در سال 97 انتظار دارم به خدا پناه می برم

  • ایمان
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 14:29:15
    پاسخ
    5 0

    مملکت داری بلد نیستید و طبقه متوسط و متوسط به پایین تاوان اشتباه بعد اشتباه را می دهند.آقایان قرار بود شما به مستضعفان برسید ولی ......

  • احمد
    پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 20:23:23
    پاسخ
    4 0

    خیلی واضح هست تو ماه گذشته پول نفت از دبی به ایران نرسید با چمدون..... دلایل دیگری مثل تحریم و... هم همیشه هست

  • بی نام
    جمعه 27 بهمن 1396 - 11:07:53
    پاسخ
    5 0

    یک ماه آینده هم رسانه ها روی این 100 تومن زوم میکنن و 2000 دیگه هم رفته روش تا اون موقع. بعد 100 تا همایش برگزار میکنن و مسئولین بخاطر این 100 تومن از هم تشکر میکنن.

  • بی نام
    شنبه 28 بهمن 1396 - 14:56:19
    پاسخ
    0 0

    با توجه به اینکه اکثر قیمتها از اول انقلاب حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر شده هنوز باید دلار جولان دهد ، پدرم خانه ای ۳۵۰ هزار تومان اول انقلاب خریده بود و کلنگی هم محسوب میشد بخاطر ورسکیتگی ۴۰۰ میلیون فروخت؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 28 بهمن 1396 - 14:59:33
    پاسخ
    0 0

    اردیبهشت بعد از خروج کلی طرفین از برجام قیمتها دبدنی خواهد بود ؟؟ فعلا که ترامپ داره اروپا رو به حود جذب میکنه و ما با بگیر و بکش ها داریم از ادوپا دور میشم ؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700