جلسه بررسی وضعیت گرد و غبار خوزستان در دفتر رئیس مجلس برگزار می‌شود

ایسنا نوشت: نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، دو وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفتر رئیس مجلس به منظور رسیدگی به وضعیت گرد و غبار خوزستان خبر داد.

جواد کاظم‌نسب الباجی با اشاره به وضعیت گرد و غبار خوزستان اظهار کرد: گرد و غبار سال‌ها است که خوزستان را فرا گرفته و مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده و در روز گذشته ( 24بهمن ماه) نیز مجددا خوزستان را تحت تأثیر قرار داد. 

وی با بیان اینکه نمایندگان خوزستان امروز پس از قرائت قرآن در مجلس به نشانه اعتراض جایگاه خود را ترک و به جایگاه هیات رئیسه رفتند، افزود: با این حرکت اعتراض خودمان را از وضعیت موجود اعلام کردیم تا اینکه هیات رئیسه مجلس جمع شدند.

پس از این اعتراض مقرر شد امروز بعد از ظهر جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت گرد و غبار خوزستان تشکیل شود.

آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در این زمینه موافقت کردند و قرار شد که این جلسه در دفتر وی تشکیل شود. 

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: این جلسه ساعت 18 امروز با حضور آقای حجتی وزیر کشاورزی و آقای اردکانیان وزیر نیرو، آقای لاریجانی رئیس مجلس، آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، آقای جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اعضای هیات رئیسه مجلس و نمایندگان خوزستان تشکیل می‌شود تا نسبت به حل موضوع در اسرع وقت و تخصیص بودجه لازم وارد یک برنامه جدید و منسجم شویم. 

نماینده اهواز با بیان اینکه مطالبات نمایندگان خوزستان در جلسه بعد از ظهر امروز مطرح می‌شود، گفت: یکی از مطالبات نمایندگان خوزستان تأمین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان و  تأمین  آب برای 350 هزار هکتار اراضی کانون ریزگردها در خوزستان است.

وی تصریح کرد: همچنین می‌خواهیم بودجه دیگری به غیر از 150 میلیون دلار که از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده، برای رفع ریزگردهای خوزستان تخصیص یابد و سریعا داده شود.

کاظم‌نسب الباجی تصریح کرد: همچنین باید هیات رئیسه مجلس و تعدادی از نمایندگان به صورت ثابت روند کاری مقابله با بحران ریزگردهای خوزستان را پیگیری کنند. 

نماینده اهواز با اشاره به صحبت‌ نمایندگان خوزستان با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه، افزود: از آقای جلالی خواستیم به عنوان مسئول پژوهش‌های مجلس در زمینه موضوع گرد و غبار خوزستان اقدام کنند.

همچنین از خوزستان بازدید داشته باشند تا از جهات مختلف گزارشی ارائه دهند.

کاظم‌نسب الباجی تصریح کرد: من نیز با آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دادم و اوضاع خوزستان را مطرح کردم زیرا ایشان فکر می‌کردند که منشاء گرد و غبار خوزستان تنها کانون‌های خارجی هستند ولی توضیح دادم که کانون‌های ریزگرد خوزستان حتی در شرق اهواز قرار دارند که موجب  گرد و خاک در خوزستان شده‌اند و در حال حاضر مشکل اصلی خوزستان کانون‌های داخلی است که باید سریعا در این زمینه اقدام کرد.

آقای بروجردی نیز عنوان کردند که در این زمینه اقدام خواهند کرد. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =