ایلنا نوشت: عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری تاکید کرد: هم آقای خاتمی و هم اکثریت مطلق دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب با توجه به دستاوردهایی که شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دو دوره فعالیت خود داشته است، متفق‌القول معتقد هستند که شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید پس از بازنگری و اصلاحات هم‌چنان به عنوان مرجع فکری و تصمیم‌گیری در جبهه اصلاحات فعالیت کند.

حسن رسولی درخصوص آخرین وضعیت بررسی‌های کمیته ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: گزارش کمیته ارزیابی از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و انتخابات پنجم شورای شهر تهران نهایی شده است و نقاط قوت و ضعف مشخص و به اعضای هیات رئیسه تقدیم شده است.

وی ادامه داد: هیات رئیسه تصمیم دارد طی روزهای آینده نقطه‌نظرات شورای عالی سیاستگذاری و دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و همچنین نظرات چهره‌های ملی و موثر درخصوص نقاط قوت و ضعف کمی یا کیفی دومین دوره فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر پنجم را با دعوت اعضا شورای عالی سیاستگذاری به بحث و بررسی بگذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که با تشکیل پارلمان اصلاحات آیا این نهاد جایگزین شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طللبان می‌شود؟ اظهار داشت:‌ من چنین چیزی را نشنیده‌ام. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد دهنده تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری بود و اکثریت اعضا شورای هماهنگی نیز عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند.

رسولی افزود: هم آقای خاتمی و هم اکثریت مطلق دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب با توجه به دستاوردهایی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دو دوره فعالیت خود داشته است، متفق‌القول معتقد هستند که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید پس از بازنگری و اصلاحات همچنان به عنوان مرجع فکری و تصمیم‌گیری در جبهه اصلاحات فعالیت کند.

«پارلمان اصلاحات» مُهر پایان بر تنش های انتخاباتی در جریان اصلاحات؟

همچون ادوارگذشته، زماني كه برهه حساس انتخابات پايان يافت باز هم زمزمه‌هاي اختلاف ساز در اردوگاه چپ به گوش رسيد. آناني كه مخالف سرسخت شوراي‎عالي بودند همچنان بر موضع خود پافشاري مي كردند و در مقابل فردي همچون محمدرضا عارف رئيس شوراي‎عالي بر عملكرد « بهينه» شورا تاكيد داشت. در ميان اين انتقادهاي رفت و برگشتي، همانطور كه كواكبيان گفته بود طرحي به نام «پارلمان اصلاحات» كليد خورد. هر چند كليات اين طرح در اواسط بهمن ماه در جلسه شوراي هماهنگي تصويب شد اما برخي همچون محمود میرلوحی عضو شورايعالي تاكيد داشت كه «این شورا این پیشنهاد را رد کرده است.»

اما سرانجام، صحبت‌هاي اخير حسين مرعشي چهره شناخته شده حزب كارگزاران و عضو شوراي عالي سياستگذاري، آب پاكي را بر دست مخالفان ريخت. او ضمن تأييد تصويب اين طرح از جايگاه بالادستي پارلمان اصلاحات در برابر شوراي  عالي سياستگذاري خبر داد. 

شواهد امر نشان مي‌دهد كه اصلاح طلبان بارديگر آستين خود را بالا زده اند و در تلاش هستند با بنا نهادن ساختاري به نام «پارلمان اصلاحات» بار ديگر از آتش اختلافات را براي خود گلستان ساخته و پاشنه آشيلي كه ممكن است بارديگر موجب حاشيه نشيني سياسي آنها شود را با راه حلي «نو» به وحدت در انتخابات 98 ختم كنند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =