شروع به کار جشنواره برلین با حضور قابل توجه نمایندگان ایرانی

مانی حقیقی در بخش رقابتی، شهرام مکری در بخش پانوراما، پویا بادکوبه و عباس امینی در بخش نسل نو، آرش نصیری در بخش فیلم کوتاه سینماگران ایرانی حاضر در شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برلیناله 2018، از روز پنجشنبه 26 بهمن (15 فوریه) آغاز شد و برنده خرس‌های طلایی‌اش روز یکشنبه ششم اسفند (25 فوریه) معرفی خواهند شد. امسال سینمای ایران حضوری قابل توجه در جشنواره برلین دارد و مهمترین بخش حضور سینمای ایران را می‌توان رقابت «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی با آثار حاضر در بخش مسابقه این جشنواره جهانی عنوان کرد.

ردپای سینمای ایران در شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین

فیلم «خوک» ساخته‌ مانی حقیقی، سینمای ایران را در بخش رقابتی نمایندگی می‌کند، طبق برنامه‌‌ رسمی جشنواره فیلم برلین، 19 فیلم در بخش رقابتی بر سر خرس‌های طلایی و نقره‌ای با یکدیگر رقابت خواهند کرد. البته در مجموع 24 فیلم در بخش اصلی اکران می‌شود که پنج فیلم از این شمار، خارج از رقابت به نمایش درمی‌آید. «خوک» چهارشنبه دوم اسفند (21 فوریه) به نمایش درمی‌آید.

حقیقی پیش از این با فیلم «اژدها وارد می‌شود» حضور در بخش مسابقه جشنواره برلین را تجربه کرده بود و دو اثر دیگر او «پذیرایی ساده» و «کارگران مشغول کارند» هر دو در بخش فروم جشنواره به نمایش درآمده بود. حاصل حضور «پذیرایی ساده» در بخش فروم دریافت جایزه نتپک بود.

نمایندگان ایران در بخش غیررقابتی

در بخش پانوراما، قرار است فیلم «هجوم» از شهرام مکری شنبه 28 بهمن (17 فوریه) نمایش داده شود. در این بخش 47 فیلم از 40 کشور دنیا به نمایش درمی‌آید.

در بخش نسل نو دو فیلم ایرانی به نمایش درمی‌آید. «درِساژ» از پویا بادکوبه و «هندی و هرمز» از عباس امینی به عنوان محصول مشترک ایران و جمهوری چک.

از دیگر سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره فیلم برلین می‌توان به آرش نصیری اشاره کرد که با فیلم «شهر قصه‌ها» محصول کشور فرانسه در بخش فیلم‌های کوتاه برلیناله حضور دارد.

سهم ایران از بازار برلین

«به وقت شام» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در اولین نمایش خارجی خود در بازار فیلم جشنواره برلین روی پرده خواهد رفت.

زمان اکران «به وقت شام» که صحبت‌های کارگردانش در اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حاشیه‌ساز شد، شنبه 28 بهمن (17 فوریه) خواهد بود.

«تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی هم در اولین نمایش خارجی خود امروز جمعه 27 بهمن (16 فوریه) در بازار فیلم جشنواره برلین به نمایش درمی‌‌آید.

هیئت‌داوران و خرس افتخاری

ریاست هیئت‌داوران بخش رقابتی جشنواره برلین در سال 2018 را تام تیکور، کارگردان صاحب‌نام آلمانی برعهده دارد. دیگر اعضای این هیئت نیز عبارتند از سسیل دو فرانس (بازیگر بلژیکی)، ادل رومانسکی (تهیه‌کننده‌ آمریکایی)، استفانی زاکارک (منتقد سینمایی)، ریویچی ساکاموتو (آهنگساز ژاپنی) و چما پرادو (رئیس سابق خانه فیلم اسپانیا).

خرس افتخاری برلیناله 2018 نیز به ویلم دفو، هنرپیشه ‌و صداپیشه‌ باسابقه‌ آمریکایی، تعلق خواهد گرفت.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =