۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
افتتاح سالن مسافری جدید گمرک رازی خوی

سالن موقت مسافری پایانه مرزی رازی خوی با حضور سفیر ایران در ترکیه، استاندار آذربایجان‌غربی، و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سالن موقت مسافری گمرک رازی خوی در مساحت یک هزار متر مربع و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال شامل ۶ گیت خروجی گذرنامه در مدت ۷۵ روز به بهره‌برداری رسید.

ضرورت توسعه مرز رازی خوی برای افزایش مبادلات ایران و ترکیه

محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این مراسم گفت: توسعه مرز رازی می تواند کمک موثری برای رسیدن به مرز ۳۰ میلیارد دلار در تبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه ایفا کند.
وی افزود: با توجه به تردد بیش از یک میلیون نفر از این مرز ضروری است برای سهولت تردد مسافران داخلی و خارجی زیر ساخت های مرز رازی توسعه یابد.
سفیر ایران در ترکیه استاندار آذربایجان غربی را فردی قوی و دیپلمات خبره ای عنوان کرد و گفت : از زحمات وی در توسعه زیر ساخت های مرز های استان تشکر و قدردانی می کنم‌.
طاهریان فرد با بیان اینکه در تردد از مرز باید به امنیت و تکریم مسافران بها داده شود ادامه داد : کمک به ارتقای معیشت مردم از طریق توسعه تجارت مرزی از اهداف مهم دولت است.

تاکید بر توسعه زیرساخت‌های مرزی خوی

محمدمهدی شهریاری با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های مرزی خوی و استفاده از نیروهای بومی گفت: دولت به جد برای بهبود معیشت مرز نشینان تلاش می کند.
وی با اشاره به خروج و ورود سالانه دو الی سه میلیون مسافر از طریق گمرکات آذربایجان غربی تاکید کرد: در حال حاضر این امکانات در شان مردم نیست ضروری است که توسعه پیدا کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد که پایانه اصلی گمرک رازی خوی بزودی و با همت و تلاش مسئولین احداث شود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =