چهره زننده خیابان های شیراز بد جور توی ذوق گردشگران می زند

«خبرجنوب» نوشت: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در آخرین جلسه علنی این شورا در هفته گذشته با اشاره به ارایه لایحه بودجه شهرداری شیراز برای سال آینده گفت: با توجه به ارایه بودجه سال ۹۷ از جانب شهرداری باید به چند نکته در این زمینه توجه کرد؛ ابتدا همان گونه که از قبل هم اعلام شده است، بودجه سال آینده انقباضی است.

عبدالرزاق موسوی ادامه داد: البته باید توجه داشت انقباضی بودن بودجه نمی تواند، مانعی برای جلوگیری از تلاش بیشتر شهرداری و مدیران آن در زمينه کسب درآمد و تأمین منابع پیش از آن و تقدیم اصلاحیه بودجه شود.
علی ناصری هم با اشاره به برخی ویژگی های شهر شیراز که موجب جذب گردشگران می شود ، افزود: در بازدیدهای میدانی از سطح شهر متوجه معضلاتی شدم که شاید اگر خودم در مسافرت به دیگر شهرها می دیدم حتما مسئولین شهری را مقصر این اوضاع می دانستم ، کافی است چند دقیقه ای پیاده در خیابان ها شروع به قدم زدن کنید، متاسفانه آمار متکدیان در تمام خیابان ها بدجور خودنمایی می کند.
رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر ادامه داد:از چهارراه سینماسعدی تا میدان نمازی حداقل 12 تا 13 نفر بساط پهن کرده و نشسته اند؛ یکی عکس رادیولوژی نشانت میدهد و درخواست کمک می کند، آن دیگری می گوید مسافر است و در راه مانده ، درحالی که آوازه بولوار زند همه جا پیچیده است و هر مسافری خواه ناخواه برای خرید، استفاده از مترو، رفتن به اماکن تاریخی و به ويژه بازدید از یادگارهای دوران زندیه از این مسیر عبور می کند. آیا شهر راز شایسته این چهره است؟ بُعد روانی موضوع چه می شود؟
وی افزود: مسافری که بعد از چندین سال با هزار زحمت هزینه سفر را آماده کرده و با خانواده برای تجدید روحیه به این دیار آمده است چرا باید حق تفریح را از خود ، همسر و فرزندانش سلب کند و به فردي کمک کند که تکدی گری شغل بی زحمتش شده است، دسته دیگر از این متکدیان معتادین حادي هستند که قدمت تکدی گری برخی از آنها به ده سال هم می رسد و به راحتی در شهر پرسه می زنند و به شغل تکدی گری ادامه می دهند.
ناصری گفت: این در حالی است که شهری مثل تبریز در کنار سایر افتخارات و اولین هایی که برای خود کسب نموده، شهر بدون گدا هم نام گذاری شده، مگر شیراز چه کم از تبریز دارد؟ مگر این شهر مدیر و مسئول ندارد؟ وظیفه کدام ارگان است که این ها را جمع آوری و ساماندهی کند؟ در این بین تنها هر سال نزدیک به عید نوروز متكديان و معتادان را جمع آوری و بعد از تعطیلات باز هم در شهر رها می کنند. چرا فکری اساسی و درمان همیشگی برای این زخم کهنه نمی شود؟ در کنار این مورد براي آراستن چهره شهر، ساماندهی دستفروشان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: گردشگر امکانات می خواهد، اتوبوس های خط واحد شهری باید زیبنده شهر راز باشد ، چه از نظر نظافت و چه از نظر نوع برخورد رانندگان با مسافرین. از سوی دیگر قراردادن اتوبوس های گردشگری ویژه مسافرین برای رفتن و بازدید از اماکن مذهبی ، تاریخی، فرهنگی، تفریحی در ساعاتی از شبانه روز نیز ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: یکی از مشكلات، بالا رفتن قیمت ها در یکی دوماه اخیراست که حسابی به چشم می آید. تغییر نوسان قیمت ارز نباید باعث هرج و مرج گردد و ما را از مایحتاج مردم در شب عید غافل كند.اميدواريم نظارت بر بازار میوه و تره بار، گوشت ، مرغ و شیرینی شب عید بتواند از نگرانی شهروندان در اين زمينه بکاهد.
ناصری اضافه کرد:ایجاد بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی ، اغذیه ، پوشاك و... از دیگر پیشنهادها برای رفاه حال شهروندان و مسافرین است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =