نامه نیوز نوشت: یک نماینده اصولگرای مجلس معتقد است اصولگرایان در مقطع فعلی باید به سمت بازسازی تشکیلاتی و چهره سازی جدید بروند.

بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه بخوانید:

آقای فولادگر! جسته و گریخته صحبت هایی از تحرک اصولگرایان برای انتخابات 98 به میان می اید به نظر شما آرایش سیاسی اصولگرایان در این انتخابات به چه سمت و سویی خواهد رفت؟
هیچ طرفی هنوز کار را به آن صورت شروع نکرده اند نه اصولگرا نه اصلاح طلب و نه اعتدالگراها. این اقداماتی هم که انجام می شود را نمی توان گفت کار سیاسی است. بله همه در حال یک بازسازی بعد از انتخابات هستند، چه طرف پیروز و چه طرف شکست خورده در یک مرحله ریکاوری به سر می برند

چقدر اصولگرایان به دنبال چهره سازی در انتخابات 98 هستند؟
بالاخره اگر یک جریانی می خواهد زنده و پویا باشد باید به دنبال کادرسازی باشد اگر دائما از سرمایه بخورد به جایی نخواهد رسید بنابراین پویایی یک جریان در نوگرایی و جوانگرایی است

چقدر توانسته اند در این چهره سازی ها موفق باشند؟
به هر حال در یک دوره ای مانند شورای دوم و مجلس هفتم و دولت نهم و دهم این چهره سازی صورت گرفت و توانستند افراد جدیدی را معرفی کنند اما به دلیل مشکلاتی که در دولت دهم اتفاق افتاد بین اصولگرایان اختلاف افتاد و آن دولت دهم بیانگر تفکر اصولگرایی نشد بنابراین ان چهره سازی انجام شد و در دلت نهم هم این اتفاق رخ داد. الان وقت آن رسیده که اصولگرایان دوباره به سمت کادرسازی بروند و چهره های جدیدی را معرفی کنند.

اصولگراها مدعی هستند چهره زیاد دارند اما همه بر ریاست جمهوری متمرکز هستند افرادی مانند قالیباف یا جلیلی که به قول خود اصولگرایان سرمایه آنها هستند تا کنون فقط برای ریاست جمهوری به میدان آمده اند این همه تمرکز برای به دست آوردن قوه مجریه برای چیست؟
بعید نیست که این افراد به فکر مجلس باشند به هر حال برخی از این چهره می توانند در مجلس قابلیت هایشان را در مجلس نشان دهند و اینطور نیست که همه بر ریاست جمهوری متمرکز باشند. احتمال دارد این کار صورت بگیرد به هر حال اصولگرایان نیروهای زیادی دارند. ببینید اساسا این یک روند طبیعی است و همین اتفاق درمورد اصلاح طلبان رخ می دهد انها که نیروهایشان در دولت هفتم و هشتم بودند یا در شورای شهر حضور داشتند به تدریج در دولت های یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس دهم به کار گرفتند. بنابراین اصلا دور از ذهن نیست که اصولگرایانی که پیش از این در کارهای اجرایی حضور داشتند در لیست مجلس یازدهم به کار گرفته شوند.

احتمال سرلیستی رئیسی، قالیباف و جلیلی برای اصولگرایان مطرح می شود فکر می کنید کدام رای آوری بیشتری دارند؟
اصولگرایان اصلا وارد مصادیق و سرلیستی نشدند و همانطور که گفتم امروز بحث بازسازی مطرح است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =