از نجف دریابندری تا مدیا کاشیگر در «پیرمرد و دریا»

دو مستند «پیرمرد و دریا» و «لیلا» به کارگردانی ناهید رضایی که به ترتیب درباره سیر ترجمه در ایران و زندگی لیلا حکیم‌الهی هستند در موزه سینما به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم آیین دیدار دو مستند «پیرمرد و دریا» و «لیلا» ساخته ناهید رضایی روز شنبه ۲۸ بهمن در موزه سینما برگزار می‌شود. 

«پیرمرد و دریا» درباره‌ سیر ترجمه در ایران است، با مروری از روزگار قدیم تا امروز، با اشاره به فراز و فرود‌های ترجمه و اهمیت و تاثیر آن بر رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دوران مختلف. مترجمان و صاحب‌نظران حاضر در این فیلم مستند عبارتند از (به ترتیب حروف الفبا) آذرتاش آذرنوش، منوچهر انور، صفدر تقی‌زاده، عبدالرحیم جعفری، محمد‌رضا جعفری، نجف دریابندری، مژده دقیقی، پیروز سیار، محمد شریفی، علی صلح‌جو، فرزانه طاهری، کامران فانی، مراد فرهادپور، مدیا کاشیگر، محمدعلی کشاورز، صالح نجفی و فاطمه ولیانی.

مستند «لیلا» نیز درباره لیلا حکیم‌الهی، نویسنده و موسیقیدان ایرانی است. او نویسنده و آهنگساز آثاری چون لطف تنبک است. آلبوم «از ین گوه تا آن گوشه» و «ماجراهای اصغری» و تعدادی کتاب برای کودکان از دیگر آثار اوست. در این مستند لیلا حکیم‌الهی ساز می‌زند، معلم موسیقی و مادر دو فرزند است. اما مسئولیت‌های خانوادگی و کودکان خردسالش نمی‌توانند او را از عشق کودکی‌اش جدا کنند.

دو مستند از ناهید رضایی شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۲۰ با حضور عوامل فیلم و جمعی از سینماگران و اهالی رسانه در موزه سینما نمایش داده می‌شود. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =