ضرب و جرح نیروهای مسلح رتبه سوم جرایم در استان البرز

مهر نوشت:به گفته رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز،ضرب و جرح نیروهای مسلح، در استان البرز طی سال جاری رتبه سوم جرائم را به خود اختصاص داده است.

در تشریح این خبر سید رضا حسینی در هفتمین مجمع سالانه پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز که صبح شنبه در آموزشگاه نظامی شهید مدرس برگزار شد، با اشاره به اینکه راهکارهای پیش گیری از وقوع اقداماتی نظیر ضرب و جرح بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار کرد: متاسفانه خشونت در رفتار و گفتار در جامعه شیوع پیدا کرده، بدون شک این مهم در آمارهای دادگستری نمود داشته به گونه ای که رتبه اول تا سوم از جرایم را از آن خود ساخته است.

وی با بیان اینکه جرائمی چون ضرب و جرح در استان البرز رتبه سوم جرائم را به خود اختصاص داده است در ادامه با بیان اینکه برخورد قاطع کیفری نسبت به نیروهای مسلح متناسب با شخصیت متهمان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه خشونت، توهین، ضرب و جرح در جامعه به حداقل خود برسد.

حسینی با بیان اینکه در جامعه خشونت در رفتار و گفتار جز جرائمی است که رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: عده ای گمان می کنند شکایت آن ها به نتیجه نخواهد رسید در حالی که اینگونه نیست، متاسفانه آستانه تحمل مامورین به سبب مشکلات اقتصادی پایین آمده و قدرت خرید مردم به واسطه تصمیمات دولت مردان کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد در برابر گفتار تحریک آمیز متوسل به خشونت می شوند، ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه نظیر آموزش یکی از راهکارهای مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد چرا که ضعف آموزش در مهارت کلامی و اجتماعی برخی از ماموران وجود دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز با اشاره به اغتشاشات اخیر به وقوع پیوسته، افزود: در خصوص اغتشاش گران، خشونتی به خرج داده نشد مگر در شرایطی خاص که بایستی اقدامات لازم صورت می گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقوله مهم نظارت، کنترل و بازرسی بیشتر بعد از وقت اداری از جمله موارد مهمی است که باید مورد توحه قرار گیرد، گفت: درصدد هستیم پیرو تحقق این مهم کمیته بازرسی غیر مترقبه بعد از وقت اداری تشکیل تا نسبت به پیشگیری در جرائم قدم برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =