ایسنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت نماینده ارومیه مبنی بر اینکه اجازه طرح سوال از رییس‌جمهور و استیضاح‌ها در مجلس مطرح شود، گفت: آقای قاضی‌پور خلاف نفرمایید، شما هر وقت بخواهید می‌توانید سوال و استیضاح مطرح کنید.

علی لاریجانی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) در واکنش به صحبت‌های قاضی‌پور مبنی بر اینکه اجازه طرح سوال از رییس‌جمهور و استیضاح داده شود، گفت: آقای قاضی‌پور مدام این موضوع را نگویید، شما می‌توانید هر وقت که خواستید استیضاح و سوال را مطرح کنید.

وی یادآور شد: شما یک سوال درباره دریاچه ارومیه داشتید، خودتان اینجا در جایگاه هیات رییسه آمدید و گفتید جلسه بگذارم. من هم جلسه گذاشتم و متقاعد شدید حال اگر نمی‌خواهید همین امروز بروید و سوال و استیضاح بنویسید و اینقدر تکرار نکنید.

رییس مجلس خطاب به قاضی‌پور، گفت: آقای قاضی‌پور خواهش می‌کنم در صحبت‌ها خلاف نفرمایید. شما تنها یک مورد از من آن هم درباره دریاچه ارومیه خواستید جلسه بگذارم، من هم وقت گذاشتم و جلسه گذاشتم. نمی‌خواستید می‌گفتید که جلسه‌ای هم برگزار نمی‌شد چرا منت سر کسی می‌گذارید. اکنون نیز می‌توانید هر وقت که بخواهید سوال و استیضاح را مطرح کنید.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در خلال مخالفت با بندی از لایحه بودجه خطاب به رییس مجلس،‌ گفت: اجازه دهید سوال از رییس‌جمهور و وزرا و استیضاح‌ها در صحن علنی مجلس مطرح شود و با مفاسد اقتصادی مبارزه صورت گیرد.

مسئولان توضیح دهند چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند

همچنین اعتماد آنلاین نوشت: محمود صادقی درجلسه علنی امروز در تذکری با انتقاد از فساد، گفت: ابتدا یک موضوع را یادآور می شوم معمولا با استناد به اصل 110 قانون اساسی، قواعد عام حقوقی را استثنا می‌کنیم و دستگاه های زیرمجموعه و وابسته به رهبری را از شمول قوانین خارج می‌کنیم. باید تمامی اصول قانون اساسی را مد نظر قرار دهیم از جمله اصل 107، 19، 20 ، بند 6 و 9 اصل سوم، اصل 107 در سطر آخر مقرر شده که رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است، رهبر معظم انقلاب اخیرا فساد را به اژدهای هفت سر افسانه‌ها تشبیه کرده که هر سرش را که بزنید با سرهای دیگر حمله می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد خارج ساختن بخشی از دستگاه‌ها و ایجاد تبعیض، خارج ساختن آنها از شمول قوانین یکی از عوامل فساد است.

این نماینده تهران با اشاره به فوت برخی بازداشت شدگان در زندان ها و بازداشتگاه‌ها، تصریح کرد: به وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور در خصوص اصول 35، 37 و 38 قانون اساسی تذکر می‌دهم، اخیرا ظرف مدت کوتاهی چند نفر از بازداشت شدگان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به دلایل نامعلوم فوت کردند مقامات قضایی یک بار هم که شده به جای توجیه بی‌مبالاتی ضابطان و زندان‌‌بانان به وظیفه مقرر در اصل 156 قانون اساسی عمل کنند و از حقوق فردی و اجتماعی و آزادی مشروع شهروندان دفاع کنند. 

صادقی خاطرنشان کرد: باید توضیح داده شود که چرا کسی که سالم بازداشت می‌شود جنازه او را تحویل خانواده‌اش می‌دهند. همچنین به صدا و سیما تذکر می‌دهم که به جای نقض حریم خصوصی شهروندان و ایراد اتهام و نقض اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل 22 قانون اساسی یک بار هم که شده از حقوق حقه مردم دفاع کنند.

وی با انتقاد از مستندی در مورد سید امامی که اخیرا در صدا وسیما پخش شده، اظهار داشت: بعضی از کدهایی که در برنامه اخیر صدا و سیما وجود دارد به شدت این موضوع را مسئله برانگیز می‌کند که صدا و سیما موضوع محیط زیست و بازداشت‌شدگان زیست محیطی  را به بحران‌های اقلیمی و خشکسالی‌ها ارتباط می‌دهد. اتفاقا اگر چنین شبهه‌ای باشد شبهه بیشتر در مورد کسانی است که به مناطق حفاظت شده محیط زیست تعرض می‌کنند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    اگه همین پشتکارو برا حل مشکالت اقتصادی مردم داشتن تا حالا درست شده بود